home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Dacia Spring

Komercijalni uspeh Dacije Spring bi dostigao zavidan nivo da nije bilo greške u koracima, koju Rumuni ne smeju da ponove sa sledećom generacijom. Brend radi na rešenju koje će označiti prekretnicu na njihovom putu ka osvajanju većeg tržišta električnih automobila.

Uz malu utehu, Spring je postigao solidne prodajne brojke od svog dolaska na tržište 2021. godine, jer je dolazak na scenu Dacijinog prvog električnog automobila izazvao veliko interesovanje publike.

Referentni brend na tržištu jeftinih automobila odlučio je da ide na elektrifikaciju po ustaljenoj praksi, ali s kuglom oko noge. Od njegovog komercijalnog lansiranja 2021. godine, više od 140.000 jedinica prodato je širom sveta, ali Spring nikada nije doživeo uspeh jednog Sandera, a trebalo je. Poređenja radi, Sandero je samo 2024. godine u Evropi prodat u više od 270.000 primeraka.

Dacia Spring

Prošlogodišnje lansiranje redizajniranog Springa je izazvalo veliko interesovanje evropske javnosti. I nije ni čudo ako uzmemo u obzir sve novotarije koje je mini rumunski SUV doneo u novom ruhu sa sobom. Nažalost, ovo lansiranje je zasenjeno tarifnim ratom koji je pokrenula Evropa s ciljem da zaustavi uspon kineskih električnih automobila, navodi Klix.ba.

Dacia se našla u veoma teškoj situaciji, jer se našla u istom košu kao i svi ostali kineski "električari" prema kojim Evropska komisija nije imala milosti te ih kaznila s dodatnim carinama. Iako se u početku špekulisalo da će se Spring proizvoditi u Evropi, Renault Grupa je odlučila da ga proizvodi u Kini. Dakle, problem je direktno povezan s poreklom Dacijinog prvog električnog automobila.

Dakle, ne postoji adekvatno rešenje za aktuelni model, pogotovo što Dacia trenutno ne razmišlja o premeštanju proizvodnje Springa u Evropu. Dacia je naučila lekciju i priprema mudrije rešenje za svoju sledeću generaciju. Umesto mehanike od rođaka iz Indije i Kine, novi Spring (ako zadrži to ime) mogao bi da bude prava bomba kada se pojavi 2027. godine, jer će preokrenuti A segment. Novajlija bi trebalo da bude tehnološki blizanac novog Renault Twinga po još nižoj ceni od Francuza.

Zahvaljujući takvoj strategiji, budući električni mini iz Dacije može da se proizvodi u Evropi. Ovo je ključno da bi se izbeglo da određene mere koje nameće Brisel direktno utiču na njegov komercijalni uspeh.

Renault Twingo

Nova generacija Twinga će se proizvoditi u Novom Mestu u Sloveniji, a mesto Smarta, koji se paralelno proizvodio s prošlom generacijom Twinga, na proizvodnoj traci bi mogao da zauzme novi Spring. Možda Slovenci za rumunsku kompaniju budu srećniji od Kineza, a Evropa konačno dobije pristupačan "domaći" električni auto o kojem svi sanjaju.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Dacia / Renault



čitanja : 7379



Komentari