home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Xiaomi SU7 Ultra

Da li znate šta su EIV-ovi?

Pan Jian, kopredsednik kompanije CATL koja je najveći svetski proizvođač baterija, rekao je na panelu na Svetskom ekonomskom forumu u Davosu da kineski proizvođači automobila izbegavaju tradicionalni izraz EV (electric vehicle - električno vozilo) i umesto toga koriste "EIV", ili electric inteligent vehicle (električno inteligentno vozilo).

"U stvari mi ih više ne zovemo EV. Zovemo ih EIV. ‘I‘ označava inteligentno", rekao je Pan, javlja Business Insider.

Pan je rekao da je razlog procvata kineskog tržišta električnih vozila to što postoji "savršen brak između E i I".

"E omogućava I, tako da potrošačima nudi niz novih karakeristika koje se ne mogu ponuditi s tradicionalnim automobilima s SUS motorom", rekao je.

Poslednjih godina kinesko tržište električnih vozila je u procvatu i doživelo je priliv pristupačnih modela prepunih visokotehnoloških dodataka, navodi Jutarnji.hr.

Xiaomi SU7

U martu je proizvođač pametnih telefona Xiaomi izbacio svoju limuzinu SU7 koja košta od oko 30.000 evra i dolazi s naprednim karakteristikama autonomne vožnje i prepoznavanjem glasa koje vozačima omogućava upravljanje kućnim aparatima iz svog automobila, dok je EV startap Xpeng opisao svoj novi električni automobil P7+ (oko 26.000 evra), kao prvo vozilo "definisano veštačkom inteligencijom" na svetu.

Xpeng P7+

Kineski BYD je prošlog januara najavio da će potrošiti 14 milijardi dolara na tehnologiju veštačke inteligencije i autonomne vožnje za svoja vozila.

BYD Song L

Zoe Zhang, analitičarka u energetskoj konsultantskoj firmi Rho Motion, rekla je za Business Insider da je pojam "EIV" postao široko uobičajen u Kini, a proizvođači automobila bore se da ostanu relevantni na brutalno konkurentnom tržištu električnih vozila u zemlji nudeći naprednije ssistem i softver u kokpitu. Rekla je i da kineski proizvođači automobila mnogo ulažu u to da njihova električna vozila postanu inteligentnija i da izgrade vlastiti hardver, poput čipova.

"Lakše je ugraditi te inteligentne funkcije u električna vozila nego u tradicionalna vozila s SUS motorom zbog čipova", rekla je Zhang, dodajući da je to jedan od razloga zašto su se kineske firme potrošačke elektronike poput Xiaomija i Huaweia okrenule električnim vozilima.

Izvor: Jutarnji.hr / Business Insider

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Xiaomi / Xpeng / BYD



čitanja : 2209



Komentari