home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Citroen DS

Citroen se godinama opire da iskoristi retro dizajn za privlačenje kupaca. Međutim, pod pritiskom kineskih brendova, ali i rastuće evropske konkurencije, francuska marka, koja je s nekadašnjim milionskim godišnjim tiražom automobila spala na simbolične brojke, primorana je da menja ploču.

Uticaj retro dizajna u Evropi je ponovo u modi, navodi Klix.ba. Videli smo koliko je to donelo pozitive u poslednje dve decenije s Fiatom 500, VW Bubom i na kraju s Minijem.

Kada prodaja posustane, lek je povratak emocijama i nostalgiji. Tako ćemo ove godine na putevima sve više viđati Renaulte 4 i 5, koji su pravi hit i na kraju logičan potez francuskog brenda koji je svoja jedra okrenuo ka vetrovima iz prošlosti.

Ako se evropski proizvođači mogu osloniti na neki kvalitetan oslonac, onda su to i prošlost i tradicija. To je možda i ključna prednost lokalnih brendova, a jedan od tih je Citroen. Slavna francuska marka ima takav fond retro modela da mogu da ih revitalizuju u modernim stilovima narednih 50 godina.

Uostalom, tako nešto će im uskoro i biti potrebno jer od nekadašnjeg milionskog tiraža automobila godišnje, u 2019. godini su spali na 637.000 prodatih automobila. Međutim, prošlogodišnji rezultat i brojka manja od 360.000 automobila postaju već zabrinjavajući. Svemu treba dodati i mršavi skor DS-a. U 2019. su prodali blizu 50.000, a prošle godine jedva 37.000 automobila. Obe marke su spremne za remont.

Citroen je savršen "pacijent" za ovu igru u koju se uključuje kultni DS, na našim prostorima poznat kao Ajkula (ili Žaba), čije oživljavanje bi moglo da se desi 2027. godine. Ajkula će u stvari podstaknuti i ubrzati strategiju podele uloga dva brenda, pa će povratak slavnog DS-a upravo završiti pod istoimenom značkom, koja je rođena kao samostalan brend pre tek 10 godina. Ne zaboravimo da se DS oslanja na Citroen, pa je premium brend možda adekvatniji kandidat za ovaj projekat restomoda od samog Citroena. Nedavno pokazani koncept DS Tribute može da bude glasnik novog talasa promena s retro motivom.

DS Tribute

Jedan od poslednjih uspešnih primera, koji kod Francuza nikako da upali, jesu Cupra i Seat. Strategija mora da bude podeljena na dva kursa. Jedan je luksuzni i dizajnerski dominantan brend koji je mašina za zaradu i mudro uzimanje novca kupcima – što kod Cupre zaista funkcioniše, a drugi, da to bude pristupačan narodni brend koji živi za sistem velikih brojeva.

Takve karte se već dele između Cupre i Seata, mada su Francuzi svoje podelili mnogo pre, ali bezuspešno. Povratak Ajkule će možda biti ključan za dalji razvoj takve strategije.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Citroen / DS Automobiles



čitanja : 6432



Komentari