home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW fabrika

Volkswagen je spreman da dozvoli kineskim proizvođačima automobila da preuzmu njegov višak proizvodnih linija u Evropi, dok se bori s padom potražnje i rastućom konkurencijom istih kompanija koje gledaju na njegove fabrike.

Šefovi Audija i VW-ovog istoimenog vodećeg brenda rekli su za Financial Times da je partnerstvo s kineskim proizvođačima električnih vozila, koji žele da prošire svoj otisak u Evropi, jedna od opcija za rešavanje pada prodaje u regiji.

“To je sigurno zamislivo”, rekao je Gernot Dolner, izvršni direktor Audija. Takav potez bi "spustio ulaznu barijeru ovih konkurenata", dodajući: "Verujem u slobodnu trgovinu."

Audi se udružio s proizvođačem MG-a SAIC u izradi električnih vozila u Kini koja će se svideti lokalnim potrošačima – vrsta saradnje za koju Dolner kaže da bi kineske marke takođe mogle da pokušaju u Evropi.

U odvojenom intervjuu, Dejvid Pauels, glavni finansijski direktor marke VW, takođe ne bi isključio ideju da kineski proizvođači automobila preuzmu neaktivne proizvodne linije u nemačkim fabrikama kompanije.

"Otvoreni smo za bilo kakvu raspravu o bilo kojoj temi s bilo kojim partnerom", rekao je. "U dinamičnom svetu morate držati sve mogućnosti otvorene."

Najveći evropski proizvođač automobila je takođe teško pogođen smanjenjem automobilskog tržišta u svojoj matičnoj regiji, gde je prošle godine prodato 2 miliona automobila manje u poređenju s pet godina ranije.

VW je prošlog meseca postigao dogovor s radnicima svoje vodeće marke o smanjenju proizvodnih kapaciteta širom Nemačke, izbegavajući drastičniji plan koji bi uključivao zatvaranje najmanje tri fabrike u zemlji.

Zatvaranje proizvodnih traka znači da je marka VW - koja čini otprilike polovinu prodaje grupe prema volumenu – trebalo da smanji svoj godišnji kapacitet za otprilike 730.000 automobila s oko 1,5 miliona do 2030. godine, rekao je proizvođač automobila.

Višak kapaciteta je počeo da raste tokom pandemije kada je VW počeo da otkazuje noćne smene zbog manje potražnje, a marka je proizvela oko 900.000 automobila u Nemačkoj 2024. godine.

VW-ove fabrike će morati da postignu nove neobjavljene ciljeve produktivnosti da bi se borile za preostali kapacitet, a one koje ne mogu da ih ispune biće razmatrane za "alternativnu upotrebu" - što bi moglo da uključuje stavljanje na prodaju.

Neki kineski proizvođači automobila vide korišćenje viška proizvodnih kapaciteta u Evropi kao način povećanja svoje prisutnosti u bloku.

Stellantis je, na primer, preuzeo 20 posto udela u kineskom start-apu Leapmotor, dajući mu ekskluzivna prava na proizvodnju i prodaju automobila Leapmotor izvan Kine kroz zajedničko ulaganje. Ako prodaja Leapmotora poraste u Evropi, Stellantis bi mogao da iskoristi više slobodnih kapaciteta u vlastitim fabrikama i izbegne politički kontroverzna zatvaranja.

Dolner je rekao da se Audi takođe protivi višim carinama EU-a na električna vozila uvezena iz Kine, rekavši da će protekcionističke mere na kraju naškoditi njegovoj poziciji.

Kina ostaje ključno tržište za mnoge nekineske proizvođače automobila, dok nekoliko kompanija proizvodi vozila u zemlji i zatim ih izvozi u Evropu.

“Tarife će samo blokirati [konkurenciju] neko vreme i dati vam pogrešan [osećaj] sigurnosti. Moramo držati korak,” dodao je Dolner.

Izvor: Seebiz.eu / Financial Times

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 256



Komentari