
Volkswagen je spreman da dozvoli kineskim proizvođačima automobila da preuzmu njegov višak proizvodnih linija u Evropi, dok se bori s padom potražnje i rastućom konkurencijom istih kompanija koje gledaju na njegove fabrike.
Šefovi Audija i VW-ovog istoimenog vodećeg brenda rekli su za Financial Times da je partnerstvo s kineskim proizvođačima električnih vozila, koji žele da prošire svoj otisak u Evropi, jedna od opcija za rešavanje pada prodaje u regiji.
“To je sigurno zamislivo”, rekao je Gernot Dolner, izvršni direktor Audija. Takav potez bi "spustio ulaznu barijeru ovih konkurenata", dodajući: "Verujem u slobodnu trgovinu."
Audi se udružio s proizvođačem MG-a SAIC u izradi električnih vozila u Kini koja će se svideti lokalnim potrošačima – vrsta saradnje za koju Dolner kaže da bi kineske marke takođe mogle da pokušaju u Evropi.
U odvojenom intervjuu, Dejvid Pauels, glavni finansijski direktor marke VW, takođe ne bi isključio ideju da kineski proizvođači automobila preuzmu neaktivne proizvodne linije u nemačkim fabrikama kompanije.
"Otvoreni smo za bilo kakvu raspravu o bilo kojoj temi s bilo kojim partnerom", rekao je. "U dinamičnom svetu morate držati sve mogućnosti otvorene."
Najveći evropski proizvođač automobila je takođe teško pogođen smanjenjem automobilskog tržišta u svojoj matičnoj regiji, gde je prošle godine prodato 2 miliona automobila manje u poređenju s pet godina ranije.
VW je prošlog meseca postigao dogovor s radnicima svoje vodeće marke o smanjenju proizvodnih kapaciteta širom Nemačke, izbegavajući drastičniji plan koji bi uključivao zatvaranje najmanje tri fabrike u zemlji.
Zatvaranje proizvodnih traka znači da je marka VW - koja čini otprilike polovinu prodaje grupe prema volumenu – trebalo da smanji svoj godišnji kapacitet za otprilike 730.000 automobila s oko 1,5 miliona do 2030. godine, rekao je proizvođač automobila.
Višak kapaciteta je počeo da raste tokom pandemije kada je VW počeo da otkazuje noćne smene zbog manje potražnje, a marka je proizvela oko 900.000 automobila u Nemačkoj 2024. godine.
VW-ove fabrike će morati da postignu nove neobjavljene ciljeve produktivnosti da bi se borile za preostali kapacitet, a one koje ne mogu da ih ispune biće razmatrane za "alternativnu upotrebu" - što bi moglo da uključuje stavljanje na prodaju.
Neki kineski proizvođači automobila vide korišćenje viška proizvodnih kapaciteta u Evropi kao način povećanja svoje prisutnosti u bloku.
Stellantis je, na primer, preuzeo 20 posto udela u kineskom start-apu Leapmotor, dajući mu ekskluzivna prava na proizvodnju i prodaju automobila Leapmotor izvan Kine kroz zajedničko ulaganje. Ako prodaja Leapmotora poraste u Evropi, Stellantis bi mogao da iskoristi više slobodnih kapaciteta u vlastitim fabrikama i izbegne politički kontroverzna zatvaranja.
Dolner je rekao da se Audi takođe protivi višim carinama EU-a na električna vozila uvezena iz Kine, rekavši da će protekcionističke mere na kraju naškoditi njegovoj poziciji.
Kina ostaje ključno tržište za mnoge nekineske proizvođače automobila, dok nekoliko kompanija proizvodi vozila u zemlji i zatim ih izvozi u Evropu.
“Tarife će samo blokirati [konkurenciju] neko vreme i dati vam pogrešan [osećaj] sigurnosti. Moramo držati korak,” dodao je Dolner.
Izvor: Seebiz.eu / Financial Times
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen