home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
EV i pešak

Električni automobili češće učestvuju u nesrećama s pešacima. Barem kada se upoređuju s dizelašima i benzincima. S druge strane, električni automobili su ređe deo statistike nesreća sa smrtnim ishodom, u poređenju s dizelašima i benzincima, kaže se u analizi Norveške statistike (SSB).

Studija, koja pokriva period od 2018. do 2023. godine, fokusirana je na saobraćajne nesreće s povređenim osobama. Kako navodi Revija HAK, podaci uzimaju u obzir udeo električnih automobila u ukupnom voznom parku te takođe uzimaju u obzir koliko kilometara električni automobili u stvari pređu. Odnosno, koliko je električnih automobila na putevima.

Prema norveškoj statistici, udeo saobraćajnih nesreća električnih automobila se više nego utrostručio u između 2018. i 2023. Tačnije, udeo električnih automobila u statistici nesreća se povećao sa 7 na 25 posto. Ali to je pre svega zbog činjenice da je u istom periodu porastao broj električnih automobila. Udeo električnih automobila u Norveškoj je tih godina narastao sa 7 posto na 24 posto, dok je njihov udeo u ukupnoj kilometraži porastao sa 7 posto na 28 posto. Dakle, rast stope nesreća je proporcionalan broju električnih automobila. Međutim, kada su u pitanju ozbiljne nesreće, postoje razlike. Električni automobili su bili prezastupljeni u nesrećama s pešacima tokom celog proučavanog perioda, što ukazuje na poseban rizik u ovoj kategoriji.

Činjenica da su električni automobili vrlo tihi je takođe predmet mnogih rasprava poslednjih godina. U 2019. godini, iz istog razloga, postao je uslov da se AVAS, što je skraćenica za Acoustic Vehicle Alert System, mora ugraditi u sve električne automobile. Sistem ispušta veštački stvoren zvuk čim se električni automobil kreće brzinom od 20 km/h ili više.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Škoda



čitanja : 237



Komentari