
Mercedes-Benz je tužio Evropsku komisiju zbog carina na uvoz električnih automobila iz Kine, pridruživši se tako BMW-u, Tesli i grupi kineskih firmi.
I Mercedes-Benz je odlučio da ospori carine pred Evropskim sudom (ECJ), uz Teslu i BMW, rekla je predstavnica firme.
EU je carine uvela krajem oktobra, uz obrazloženje da, prema rezultatima istrage, državne subvencije garantuju kineskim kompanijama nepoštenu prednost u tržišnoj utakmici.
Najviša carina je određena kineskom proizvođaču električnih automobila SAIC-u, od 35.3 posto. Slede Geely s 18.8 posto i BYD sa 17 posto.
Kako podseća Index.hr, najnižu carinsku stopu Komisija je odredila za uvoz automobila koji u Kini proizvodi američki Tesla, od 7.8 posto.
Američka kompanija podnela je prošle srede, poslednjeg dana roka za žalbe, tužbu protiv Komisije zbog odluke o carinama, pridruživši se Geelyju, SAIC-u i BYD-u i kineskoj komori za spoljnu trgovinu CCCME te nemačkom BMW-u, pokazuju sudski dokumenti.
Mercedes u Kini sarađuje s Geelyjem, napominje novinska agencija dpa.
Evropski parlament je citirao u izveštaju objavljenom u oktobru navode "više izvora da kineske firme (primera radi BYD, Nio i Xpeng) još uvek izvoze relativno malo automobila i da dve trećine kineskog uvoza u EU čine vozila koje etablirane kompanije iz EU i SAD-a proizvode u Kini".
Portparol Evropske komisije je odgovorio na pitanje o tužbi da su "spremni da brane svoju odluku na sudu".
Izvor: Hina / Index.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes