
Nemački autoklub ADAC je testirao električne automobile na simuliranoj relaciji od Minhena do Berlina, odnosno na ruti dugačkoj 582 kilometara pri nula stepeni Celzijusa. Dakle, u zimskim uslovima. Na kraju, samo jedan automobil je stigao bez punjenja.
Kako bi obezbedio pravedne rezultate, ADAC nije sproveo test na stvarnom putu, već u ADAC-ovom test centru. Ruta od Minhena do Berlina je prethodno snimljena tokom putovanja na A9 i zatim prebačena na testni sto – uključujući sve uspone, nagibe i realne događaje u saobraćaju. Izabrana je maksimalna brzina od 130 km/h, ograničenja brzine su poštovana, nije bilo gužvi. To je rezultiralo prosečnom brzinom od 111 km/h i vremenom vožnje od pet sati i 15 minuta, navodi Revija HAK.
Ova metodologija je obezbedila da sva vozila budu testirana pod potpuno istim uslovima, bez ometajućih uticaja kao što su promene gustine saobraćaja, vetar ili saobraćajne gužve. U klima komori je konstantno bilo 0 stepeni Celzijusa, što je simuliralo tipične zimske uslove. Mercedes EQS 450+ je bio jedino vozilo koje je stiglo na cilj bez zaustavljanja, ali sa samo 18 kilometara preostalog dometa.
– U stvarnosti bi se vozač Mercedesa verovatno odvezao do stanice za punjenje – naglašava ADAC.
S ukupnim dometom od 600 kilometara, luksuzna limuzina je obezbedila pobedu na testu. To je i zato što Mercedes ima najveću bateriju od 118 kWh i najnižu test potrošnju od 20,4 kWh na 100 kilometara. Uglavnom zbog dobre aerodinamike, malog otpora kotrljanja i dobrog toplotnog menadžmente. Ali pobednik testa košta 109.550 evra u Nemačkoj.
Ni Lucid Air Grand Touring (518 kilometara) i Porsche Taycan Performance Plus (504) kilometra, na drugom i trećem mestu, nisu jeftini. Lucid je dostupan od 129.900 evra. Za električni model Porschea treba da se plati 107.224 evra. Osetno jeftiniji su VW ID.7 (od 58.895 evra) i Tesla Model 3 (od 44.990 evra), koji na testu završavaju na četvrtom i petom mestu s dometom od 436 odnosno 423 kilometra.
Značajna su odstupanja od specifikacija proizvođača. Mada motori s unutrašnjim sagorevanjem takođe troše više zimi, realna potrošnja energije 16 od 25 testiranih modela je bila više od 40 posto iznad specifikacija. To je posebno jasno kod Volva EC40, MG4 i Toyote bZ4X FWD, koji imaju odstupanja od 50 posto i više.
Najboljim se po tom pitanju pokazao Nio ET5 LR koji je uspeo da prevali 421 umesto obećanih 532 kilometra po WLTP-u (odstupanje od 21 posto). Porsche Taycan je bio 24 posto ispod deklarisanih 667 kilometara. Prema WLTP-u, Mercedes EQS 450+ je trebalo da pređe čak 817 kilometara umesto postignutih 600 kilometara, što je minus od 27 posto. VW ID.7 (-37 posto) i Tesla Model 3 (-40 posto) takođe su značajno zaostajali za fabričkom specifikacijom.
Uz domet, snaga punjenja igra važnu ulogu za putovanja na velike udaljenosti. Ovde postoje velike razlike: dok Porsche Taycan s prosečnom snagom punjenja od 271 kW može da napuni bateriju za 370 kilometara u 20 minuta, GWM Ora 07 će dobiti samo 104 kilometra u istom periofu.
Izvor: Revijahak.hr / ADAC
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes