home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes EQS

Nemački autoklub ADAC je testirao električne automobile na simuliranoj relaciji od Minhena do Berlina, odnosno na ruti dugačkoj 582 kilometara pri nula stepeni Celzijusa. Dakle, u zimskim uslovima. Na kraju, samo jedan automobil je stigao bez punjenja.

Kako bi obezbedio pravedne rezultate, ADAC nije sproveo test na stvarnom putu, već u ADAC-ovom test centru. Ruta od Minhena do Berlina je prethodno snimljena tokom putovanja na A9 i zatim prebačena na testni sto – uključujući sve uspone, nagibe i realne događaje u saobraćaju. Izabrana je maksimalna brzina od 130 km/h, ograničenja brzine su poštovana, nije bilo gužvi. To je rezultiralo prosečnom brzinom od 111 km/h i vremenom vožnje od pet sati i 15 minuta, navodi Revija HAK.

Ova metodologija je obezbedila da sva vozila budu testirana pod potpuno istim uslovima, bez ometajućih uticaja kao što su promene gustine saobraćaja, vetar ili saobraćajne gužve. U klima komori je konstantno bilo 0 stepeni Celzijusa, što je simuliralo tipične zimske uslove. Mercedes EQS 450+ je bio jedino vozilo koje je stiglo na cilj bez zaustavljanja, ali sa samo 18 kilometara preostalog dometa.

– U stvarnosti bi se vozač Mercedesa verovatno odvezao do stanice za punjenje – naglašava ADAC.

S ukupnim dometom od 600 kilometara, luksuzna limuzina je obezbedila pobedu na testu. To je i zato što Mercedes ima najveću bateriju od 118 kWh i najnižu test potrošnju od 20,4 kWh na 100 kilometara. Uglavnom zbog dobre aerodinamike, malog otpora kotrljanja i dobrog toplotnog menadžmente. Ali pobednik testa košta 109.550 evra u Nemačkoj.

Ni Lucid Air Grand Touring (518 kilometara) i Porsche Taycan Performance Plus (504) kilometra, na drugom i trećem mestu, nisu jeftini. Lucid je dostupan od 129.900 evra. Za električni model Porschea treba da se plati 107.224 evra. Osetno jeftiniji su VW ID.7 (od 58.895 evra) i Tesla Model 3 (od 44.990 evra), koji na testu završavaju na četvrtom i petom mestu s dometom od 436 odnosno 423 kilometra.

Značajna su odstupanja od specifikacija proizvođača. Mada motori s unutrašnjim sagorevanjem takođe troše više zimi, realna potrošnja energije 16 od 25 testiranih modela je bila više od 40 posto iznad specifikacija. To je posebno jasno kod Volva EC40, MG4 i Toyote bZ4X FWD, koji imaju odstupanja od 50 posto i više.

Najboljim se po tom pitanju pokazao Nio ET5 LR koji je uspeo da prevali 421 umesto obećanih 532 kilometra po WLTP-u (odstupanje od 21 posto). Porsche Taycan je bio 24 posto ispod deklarisanih 667 kilometara. Prema WLTP-u, Mercedes EQS 450+ je trebalo da pređe čak 817 kilometara umesto postignutih 600 kilometara, što je minus od 27 posto. VW ID.7 (-37 posto) i Tesla Model 3 (-40 posto) takođe su značajno zaostajali za fabričkom specifikacijom.

Uz domet, snaga punjenja igra važnu ulogu za putovanja na velike udaljenosti. Ovde postoje velike razlike: dok Porsche Taycan s prosečnom snagom punjenja od 271 kW može da napuni bateriju za 370 kilometara u 20 minuta, GWM Ora 07 će dobiti samo 104 kilometra u istom periofu.

Izvor: Revijahak.hr / ADAC

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes



čitanja : 1935



Komentari