home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW Dresden

Krajem prošle godine, Volkswagen i nemački sindikati su se dogovorili da će do 2030. ukinuti više od 35.000 radnih mesta u sklopu "društveno prihvatljivog programa reduciranja". Ova drastična odluka je deo šireg plana smanjenja troškova VW-a na matičnom tržištu kompanije.

Samo troškovi radne snage bi trebalo da se smanje za 1,5 milijardi evra godišnje, a ukupna ušteda iznosiće 15 milijardi evra godišnje u srednjem roku. Uprkos radikalnim odlukama donetim nakon višenedeljnih pregovora sa sindikatom IG Metall i štrajkova u fabrikama, očigledno su potrebna daljnja smanjenja troškova u nemačkom automobilskom divu, piše Jutarnji.hr.

Kako izveštava Handelsblatt, brojke još uvek ne odgovaraju VW-u. Izvori upoznati s problemom rekli su nemačkim poslovnim novinama da "rezovi moraju da budu dublji". VW je odbio da komentariše te tvrdnje, ali upućeni navode da je kompanija već pomerila svoj cilj profitabilnosti za tri do četiri godine. Kompanija je ranije želela da postigne maržu od 6,5 posto do kraja 2026. godine.

Pre nekoliko nedelja Reuters je izvestio da su neki kineski proizvođači automobila zainteresovani za kupovinu nekih VW-ovih nedovoljno iskorišćenih fabrika u Nemačkoj. To bi kompanijama omogućilo da zaobiđu EU carine koje su stupile na snagu u oktobru. Te dodatne carine su prilično visoke i dostižu čak 35,3 posto za neke proizvođače među kojima je i MG.

Prodaja fabrika kineskim kompanijama bi omogućila VW-u da poboljša svoj bilans, ali bi rizikovao gubitak prodaje zbog jeftinijih kineskih konkurenata. Prodaja marke VW je prošle godine pala za 1,4 posto na 4.796.900 automobila.

Ove nedelje je Oliver Blume, izvršni direktor VW grupe i Porschea, u intervjuu za Reuters priznao da su kineski investitori zainteresovani za nemačke fabrike. Na pitanje da li je prodaja fabrika realna mogućnost, rekao je da to nije isključeno. Međutim, istakao je da se odluka još čeka: "Uvek je pozitivno kada firme ulažu u Evropu... imamo bliska partnerstva u Kini i naravno da je bilo razgovora, ali nema konkretnih odluka." VW ima zajednička ulaganja sa SAIC-om, FAW-om i JAC-om u Kini.

VW je želeo da zatvori neke fabrike u Nemačkoj, ali su sindikati pritisnuli VW da se predomisli. Fabrika u Osnabriku se suočava s neizvesnom budućnošću kada proizvodnja T-Roc Cabrioleta završi sredinom 2027., a mogućnosti za druge namene ove lokacije se trenutano ispituju. Fabrika u Drezdenu prestaje s proizvodnjom električnog automobila ID.3 krajem 2025. godine. A još nije jasno ni šta će s njom biti u budućnosti.

Izvor: Jutarnji.hr / Handelsblatt

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 247



Komentari