
Volkswagen je tužio indijske vlasti da bi poništio "nemoguće enormne" poreske zahteve od 1,4 milijarde dolara, tvrdeći da je zahtev u suprotnosti s pravilima oporezivanja uvoza autodelova u Nju Delhiju i da će ugroziti poslovne planove kompanije, pokazuju sudski dokumenti.
Volkswagenovo odeljenje, Škoda Auto Volkswagen India, takođe je reklo Visokom sudu u Mumbaiju da poreski spor dovodi u opasnost ulaganja od 1,5 milijardi dolara u Indiji i šteti klimi stranih ulaganja, navodi se u podnesku na 105 stranica koji nije javan, ali recenzirao je Reuters.
U najvećem zahtevu za porez na uvoz u istoriji, Indija je u septembru naplatila porez Volkswagenu u iznosu od 1,4 milijarde dolara zbog korišćenja strategije da se uvoz nekih automobila VW, Škoda i Audi razdvoji na mnoge pojedinačne delove da bi se platila niža carina.
Indijske vlasti su tvrdile da je Volkswagen uvezao "gotovo celi" automobil u nesastavljenom stanju - koji privlači porez od 30-35% koji se primenjuje na CKD-ove, ali je izbegao poreze pogrešno ih klasifikujući kao "pojedinačne delove" koji dolaze u odvojenim pošiljkama, plaćajući samo 5-15% nameta.
Obaveštenje o porezu je "u potpunoj suprotnosti sa stavom koje drži vlada ... (i) dovodi u opasnost same temelje vere i poverenja koje bi strani ulagači želeli da imaju u radnje i garancije" uprave, navodi Volkswagen.
Volkswagenova indijska jedinica u saopštenju kaže da koristi sve pravne mogućnosti jer sarađuje s vlastima i ostaje predana osiguravanju "pune usklađenosti" sa svim globalnim i lokalnim zakonima.
Vladin izvor je ranije rekao Reutersu da će Volkswagen India s kaznama možda morati da plati oko 2,8 milijardi dolara ako izgubi spor. U 2023-24, VW India je izvestio o prodaji od 2,19 milijardi dolara i neto dobiti od 11 miliona dolara.
Volkswagen tvrdi da nije dužan da plaća veće poreze jer nije uvozio automobilske delove zajedno kao jedan "komplet", već ih je isporučio odvojeno, kombinujući ih s nekim lokalnim komponentama da bi napravio automobil.
Vlasti su tvrdile da je Volkswagenova lokalna jedinica redovno naručivala automobile putem internog softvera koji ju je povezivao s dobavljačima u Češkoj, Nemačkoj, Meksiku i drugim zemljama.
A nakon što je narudžbina predata, softver ju je rastavio na "glavne komponente/delove", otprilike 700-1500 za svako vozilo zavisno o modelu, koji su se s vremenom isporučivali zasebno.
To je, kažu indijske vlasti, "smicalica da se roba carini bez plaćanja primenjive carine".
Kompanija u sudskom podnesku kaže da "ne postoji ekskluzivna upotreba delova za proizvodnju jednog određenog automobila."
Volkswagen India takođe osporava navodnu tajnu upotrebu softvera tvrdeći da on samo pomaže trgovcima u prenošenju narudžbina automobila da bi mogao da prati "potražnju potrošača na makro nivou".
Izvor: Seebiz.eu / Reuters
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen