
Anketa sprovedena u Velikoj Britaniji pokazuje da su tamošnji vozači po pravilu vrlo verni markama automobila koje poseduju, iako neki proizvođači imaju više vernih sledbenika od drugih, prenosi Jutarnji.hr.
Očekivano, Toyota je na samom vrhu poretka jer 75,8 posto vlasnika automobila ove marke i dalje sasvim sigurno ne namerava da promeni marku prilikom sledeće kupovine. Otprilike 85 posto vlasnika Toyote je reklo da su u prošlosti imali pozitivna iskustva s tom markom, što je najveći odlučujući faktor da ne traže nešto drugo, a 55 posto je takođe reklo da bi se držali Toyote isključivo zbog njene snažne reputacije.
Takođe očekivano, na drugom mestu je marka s velikom brojem "fanatičnih sledbenika" koje ne zanima ništa drugo. To je Tesla s 69,5 posto kupaca koje ne zanima ništa drugo i nameravaju opet da izaberu Teslu. Oko 80 posto kupaca je reklo da su do sada imali pozitivno iskustvo s markom, dok bi 72 posto ostalo verno kompaniji zbog njenih inovacija vodeće tehnologije baterija.
Japanske marke, koje su sinonim za pouzdanost, jako dobro zadržavaju svoje kupce jer su tri od pet najboljih proizvođača u ovoj anketi iz te države. Vlasnici Lexusa su treći najodaniji svojoj marki automobila, sa 68,7 posto onih koji bi ponovo kupili Lexus podstaknuti pozitivnim iskustvom u prošlosti i njegovom snažnom reputacijom kao dva vodeća motiva. A vozači Subarua su četvrti najverniji s podjednako dobrih 68,6 posto onih koji bi ponovo kupili automobil ove marke. Kia zauzima ukupno peto mesto sa 66,5 posto trećine sadašnjih vlasnika koji planiraju ponovo da kupe auto ove marke.
Uprkos uspehu japanskih marki, na samom kraju lestvice je neočekivano upravo marka iz Japana, Mitsubishi. Manje od 6 posto postojećih vlasnika je reklo da bi ponovo kupili auto ove marke. Međutim, to je lako objasniti jer Mitsubishi je još 2020. godine prestao s prodajnom novih automobila u Velikoj Britaniji, pa kupci ionako nemaju izbora.
Zato je realno marka s najnižom stopom zadržavanja kupaca zapravo Cupra, sa samo 18 posto vlasnika koji bi ponovo odabrali auto ove marke. I to je donekle razumljivo jer Cupra je još uvek vrlo "mlada" marka s prilično malom ponudom modela. Ali zanimljivo je i da je Seat takođe postigao lošu ocenu za zadržavanje kupaca sa samo 31 posto vozača koji tvrde da će ostati uz marku. To je bilo dovoljno samo za 29. mesto na listi od 32 automobilske marke.
Lošiji od Seata je Fiat s 28 posto, dok Jaguar koji je prestao da proizvodi i prodaje skoro sve dosadašnje automobile, takođe nije impresionirao svoje vlasnike jer je samo 37 posto reklo da bi se vratili britanskoj marki. Njegova sestrinska marka Land Rover je imala mnogo bolje rezultate s 50 posto za zadržavanje kupaca u anketi. MG, koji je najsnažniji kineski brend u Evropi takođe je dobio lošu ocenu za lojalnost jer je samo 42 posto kupaca reklo da bi opet razmotrilo kupovinu vozila ove marke.
Vrlo veliko iznenađenje je Mercedes sa samo 46 posto vlasnika koji nameravaju i u budućnosti da ostanu verni marki. To je procenat otprilike na nivou Dacije.
Vernost kupaca markama prema anketi Carwow:
1. Toyota: 75,8%
2. Tesla: 69,5%
3. Lexus: 68,7%
4. Subaru: 68,6%
5. Kia: 66,5%
6. Porsche: 59,6%
7. Vauxhall (Opel): 59,0%
8. Alfa Romeo: 56,9%
9. Peugeot: 56,8%
10. Volkswagen: 54,1%
11. BMW: 54,1%
12. Hyundai: 53,4%
13. Audi: 52,1%
14. Citroen: 51,6%
15. Volvo: 51,6%
16. Mini: 49,6%
17. Ford: 49,1%
18. Škoda: 47,7%
19. Land Rover: 46,9%
20. Mercedes-Benz: 46,4%
21. Dacia: 45,7%
22. Suzuki: 43,8%
23. Honda: 43,5%
24. Mazda: 42,5%
25. Renault: 42,1%
26. Nissan: 42,0%
27. MG: 41,8%
28. Jaguar: 37,4%
29. Seat: 31,3%
30. Fiat: 28,4%
31. Cupra: 17,5%
32. Mitsubishi: 5,6%
Izvor: Jutarnji.hr / Dailymail.co.uk
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Toyota