home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Talbot Horizon
 
Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram i Vauxhall su 14 glavnih brendova u vlasništvu Stellantisa, megarupacije iz koje su prošle godine stigle vesti da bi neki brendovi mogli da se ugase ili prodaju.

Ali moglo bi da se dogodi i suprotno jer je moguće oživljavanje još jednog brenda čije ime je u vlasništvu Stellantisa. Brend Talbot, čiji koreni sežu sve do 1903., jedan je od tih "uspavanih" brendova uz italijanske marke Innocenti i Autobianchi. U medijima se povremeno pojavljuju glasine da će uspavane marke biti oživljene ili prodate, ali do sada se ništa nije dogodilo, navodi Jutarnji.hr.

Ipak, nedavno se saznalo da je Stellantis produžio prava na ime Talbot, što je opet podstaklo glasine da će brend biti izvađen iz naftalina. I ranije se inače pričalo da će Talbot možda oživeti da bi postao jeftina marka koja će konkurisati Daciji.

Ako su takve ideje i postojale, nikada nisu sprovedene. Karlos Tavares, koji je do decembra prošle godine bio na čelu Stellantisa, bio je protiv oživljavanja starih brendova, ali budući da je u međuvremenu otišao iz kompanije, stvari bi mogle da se promene.

U stvari, nema objektivnih preduslova za oživljavanje Talbota, iako je brend i danas poznat i ima bogatu istoriju. Od svojih ranih godina do kasnih 1950-ih, proizvodio je luksuzne automobile i učestovao u trkama, s Talbot Lago T26 je 1950. godine pobedio na legendarnoj 24-satnoj trci u Le Manu. Godine 1979. marka Talbot je oživela pod okriljem PSA-a i proizvodila je prilično široku paletu putničkih automobila, uključujući i one koje im je u nasleđe ostavio Chrysler, prethodni vlasnik Talbota. Talbot Sunbeam Lotus s troja vrata i pogonom na zadnje točkove je osvojio Svetski šampionat u reliju 1981. u poretku proizvođača. Istovremeno, luksuzna limuzina Tagora je podsetila na Talbotovu pripadnost visokoj klasi. Nažalost, zbog finansijske krize, 1987. prestala je proizvodnja putničkih automobila marke Talbot dok su se kombi vozila zadržala do 1993. godine.

Danas nema smisla oživljavati Talbota kao konkurenta Daciji, budući da su Citroen i Fiat već donekle preuzeli tu ulogu. Sportske i premium segmente pokrivaju Abarth, Alfa Romeo i Lancia, a marka DS se postepeno pomera prema luksuznom segmentu, odnosno Maseratiju. Za Talbot još nema slobodne niše unutar Stellantisa. Ali i prodaja Talbota nije dobra ideja jer je marka slabo poznata izvan Evrope i time neinteresantna za Kineze. Šta će se dogoditi s Talbotom, ostaje da se vidi, ali činjenica da je Stellantis produžio prava na ovu marku je jasna poruka da imaju neke planove s njom u budućnosti, kada dođu neka bolja vremena za evropsku automobilsku industriju.

Izvor: Jutarnji.hr / Carscoops.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Talbot



čitanja : 326



Komentari