
SUV vozila su ostvarila rekordan tržišni udeo u prošloj godini, budući da su činili skoro 54 posto ukupnih registracija. Možda to i nije slučajnost, jer su nekada omiljeni hatchback modeli izgubili najveći deo tržišta.
Uprkos usporavanju rasta ove kategorije u poslednje tri godine SUV-ovi su ostali najprodavaniji segment vozila u Evropi. Potrošači su u Evropi prošle godine kupili 6,92 miliona SUV vozila, što je četiri posto više u odnosu na 2023. godinu, navodi Klix.ba.

Kompaktni SUV-ovi (C-SUV segment) bili su najpopularniji tip u kategoriji, a najprodavaniji je bio Kia Sportage. Ovaj segment je činio 42 posto ukupnih SUV registracija prošle godine. Drugi po popularnosti su bili manji modeli (B-SUV), s 36 posto tržišnog udela, a najveći broj prodatih primeraka je zabeležio VW T-Roc. Ipak, najveći rast su ostvarila luksuzna SUV vozila, čije su registracije porasle za 13 posto, odnosno na 56.300 jedinica.
Gotovo jedna četvrtina od ukupnog broja novih SUV-ova registrovanih u Evropi prošle godine bila je iz Volkswagen grupe, a T-Roc i Tiguan su među deset najprodavanijih modela u kategoriji. Stellantis je bio drugi najprodavaniji sa skoro 800.000 jedinica – sedam posto manje u odnosu na 2023. – dok je Hyundai-Kia duo bio na trećem mestu s više od 705.000 jedinica, što je pad od jedan posto.
SUV vozila su prošle godine bili ključni segment za niz proizvođača automobila, uključujući Jaguar Land Rover, Geely, Honda i SAIC Motor, dok je segment činio manje od polovine ukupne prodaje za Stellantis, Renault Group, BMW Group, Mercedes-Benz i Mitsubishi.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / VW / Kia