home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Konferencija za medije pred 56. Međunarodni sajam automobila u Beogradu
 
Priprema za 56. Međunarodni sajam automobila i 17. Sajma motocikala, kvadova, skutera i opreme „Motopassion”, koji se na Beogradskom sajmu održavaju od 20. do 26. marta 2025. godine bila je i pres-konferencija organizovana povodom ovih izuzetnih manifestacija.

Ovogodišnji Međunarodni salon automobila okupiće 257 izlagača i predstaviti 46 automobilskih i 12 brendova lakih privrednih vozila. Premijerno će biti predstavljeno 80 modela. U kategoriji lakih privrednih vozila pred posetiocima će se naći 27 premijera. Na “Motopassionu”, 74 izlagača će predstaviti 42 moto brenda, a među izloženim modelima biće čak 72 premijere.

Konferencija za medije pred 56. Međunarodni sajam automobila u Beogradu

Zoran Lupšić, koordinator projekta, izrazio je zadovoljstvo dobrom pripremljenošću ovih manifestacija, koja treba da ponudi puno iznenađenja i drastično veći broj izloženih brendova, a samim tim i premijera. Istakao je da je sa strateškim partnerom Srpskom asocijacijom uvoznika vozila i delova obezbeđeno prisustvo gotovo svih svetskih brendova koje je moguće sresti na našem tržištu. Dodatno, evidentno je i veliko interesovanje proizvođača koje dolaze sa Dalekog istoka.

“Više od 15 brendova se prvi put pojavljuje na ovoj manifestaciji. Prema našim saznanjima ta ekspanzija će trajati i narednih godina. Očekuje se i povratak novih brendova koji će doći na naše tržište i na naš sajam. Među njima su i brendovi koji do sad nisu poslovali na evropskom tržištu a pojaviće se na sajmu, a odavde iz Srbije, kao iz jedne dobre platforme, moguć je proboj na evropsko tržište. Jedan od najvećih kurioziteta ove sajamske manifestacije je učešće najvećeg svetskog proizvođača električnih automobila BYD”, rekao je Lupšić.

Prvi čovek projekta rekao je i da je povećani broj brendova i eksponata naveo organizatore da u skladu sa nvim okolnostima i preformatiraju, prekomponuju sajamski prostor. Tako je u hali 2 oslobođen prostor za novopridošle brendove, dakle isključivo u funkciji prezentacije novih automobilskih brendova.

Lupšić je detaljno predstavio raspored brendova i modela po halama, ali i novitete i premijere u svim kategorijama (auto, moto, LCV, ATV…) naglašavajući one koji se prvi put pojavljuju na sajmu, ali i one koji su se posle pauze vratili na ovo sjajno mesto.

Aleksandra Đurđević, predsednica Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, istakla je da je ovaj sajam automobila daleko najvažniji događaj za automobilski sektor ne samo kod nas nego i u regionu, jedan od tri evropska međunarodna sajma koja se održavaju baš u našoj zemlji.

“Za nas uvoznike to nije samo prilika da predstavimo nove modele i nove tehnologije i inovacije, nego i platforma da testiramo nove koncepte koji dolaze, jer se inovacije i nove tehnologije u automobilskoj industriji pojavljuju i razvijaju toliko brzo da neki s pravom kažu da automobil više nije prevozno sredstvo nego jedan od predmeta potrošačke elektronike”.

Đurđević je ukazala i na činjenicu da se ovaj sajam razlikuje od prethodnog po tome što ima “mnogo više toga da se vidi. Na sajmu ima čak 100 brendova vozila, lakih privrednih vozila i motocikala i ATV-a ,koji će predstaviti skoro 180 novih modela. Slično je i kod motocikala gde ima čak 80 novih modela. Drugo, važno je to što je sajam komercijalnog karaktera, što izlazimo sa najboljim ponudama i što je dostupnost mnogo veća nego prethodnih godina. Ne treba zaboraviti da su donedavno bili prekinuti i lanci snabdevanja i da je bilo problema u isporuci. Treće, ove godine je znatno bolja ponuda naših partnera finansijskih institucija, očekujemo bolje kamatne stope i druge finansijske uslove”, rekla je ona.

Istakla je daljnju promociju elektrifikacije, kao najznačajnije teme u današnjem auto-moto sektoru, jer je i pored postojećih dilema taj “električni brod” zauzeo svoj pravac. “Mnogo je novca uloženo u sve to i mi kao uvoznici moramo da ispratimo trendove u vezi sa globalnim trendom elektrifikacije, i infrastrukturu i finansijske subvencije… I od modela Fiat Grande Panda očekujemo da će biti važan ne samo za industrijski razvoj zemlje već i da našim domaćim klijentima približi koncept elektrifikacije, što je sektor koji kod nas obuhvata svega 1% auto mobilnosti. U Evropi je to neuporedivo više pa moramo da hvatamo korak”.

Ne manje značajna stvar i jedan od prioriteta Asocijacije je, po Đurđević, borba za podmlađivanje voznog parka, koji je izuzetno star u odnosu na region, jer je kod nas pet puta veće tržište polovnih od tržišta novih vozila. U pogledu prodajnih efekata prošla godina je bila 10% bolja od prethodne, kod lakih privrednih vozila taj rast je oko 17%, pre svega zbog tendera.

Predsednica SAUVD je najavila i dodatnu promociju naših servisnih kapaciteta, za koje je rekla da su veoma napredni i da koriste izuzetno napredne tehnologije, znatno efikasnije od tradicionalnih.

Aleksandar Bebić, direktor funkcionalne oblasti za prodaju DDOR osiguranja Novi Sad, generalnog sponzora ove manifestacije, rekao je:

“Velika mi je čast i zadovoljstvo da vas pozdravim u ime DDOR osiguranja. Međunarodni sajam automobila je, pored toga što predstavlja izložbu najsavremenijih modela i tehnologija u auto-industriji, i simbol inovacija, bezbednosti u saobraćaju i napretka u svetu mobilnosti. S obzirom na to da je osiguranje motornih vozila jedan od najvažnijih segmenata našeg poslovanja, DDOR već 11 godina ponosno stoji uz sajam kao njegov generalni sponzor, potvrđujući time svoju posvećenost unapređenju saobraćajne kulture i zaštiti svih učesnika u saobraćaju.

DDOR osiguranje deo je jednog od lidera na evropskom tržištu, Unipol grupe, koja ima veliki oblim poslovanja u auto industriji. Kombinujemo iskustvo u osiguranju sa evropskih tržišta sa našom tradicionalnom predanošću u pružanju vrhunskih usluga osiguranja vozila. Posvećenost bezbednosti u saobraćaju jedan od je osnovnih stubova našeg poslovanja, i konstantno težimo da naši klijenti dobiju optimalno rešenje za njihove potrebe.

U DDOR-u, osiguranje motornih vozila ne doživljavamo kao puki finansijski proizvod, već kao siguran oslonac za vozače u svim situacijama – od svakodnevnih izazova u saobraćaju do nepredviđenih događaja. U tom smislu, DDOR kao društveno odgovorna kompanija ulaže značajna sredstva u prevenciju i bezbednost u saobraćaju, kroz različite inicijative, edukativne kampanje i podršku projektima koji podižu svest o odgovornom ponašanju u saobraćaju na putevima.

Od prve polise auto-osiguranja izdate krajem 19. veka u Velikoj Britaniji do savremenih rešenja baziranih na telematici i digitalnim tehnologijama, osiguranje je pratilo i podržavalo razvoj auto-industrije.

Automobili su bili retkost krajem 19. veka, ali je odmah bilo jasno da saobraćajne nezgode mogu doneti velike finansijske gubitke. Tada automobili nisu imali sigurnosne pojaseve niti napredne sisteme koji bi smanjili rizik od saobraćajnih nezgoda. Sigurnosni pojasevi, uvedeni su kao obavezni u mnogim zemljama od 1970-ih, a što je rezultiralo smanjenjem smrtnosti u saobraćajnim nesrećama za čak 50%, dok su vozila s naprednim sistemima, poput automatskog kočenja i adaptivnog tempomata, smanjila broj teških saobraćajnih nesreća za više od 25%.

Tokom 20. veka, sa porastom broja automobila, javila se potreba za širim oblicima osiguranja. Uvođenje obaveznog osiguranja postalo je standard, a do sredine prošlog veka, pojavljuju se i kasko osiguranja koja štite vozila od krađe, oštećenja i različitih rizika, poput požara i poplava.

Kao i u svetu, broj vozila u Srbiji kontinuirano raste, što dovodi do povećane gustine saobraćaja i, samim tim, većeg rizika od saobraćajnih nesreća. U Srbiji je u 2023. godini registrovano 32.828 saobraćajnih nezgoda, u kojima su život izgubile 502 osobe, dok je 18.887 bilo povređeno. Ovi podaci ukazuju na blago smanjenje broja nezgoda i povređenih u odnosu na prethodne godine, ali broj smrtnih slučajeva i dalje ostaje visok. Iako je ukupan broj saobraćajnih nezgoda u blagom opadanju, zabrinjavajuće je da su određene kategorije učesnika u saobraćaju, poput biciklista i mladih vozača, i dalje u velikoj meri učesnici ovih saobraćajnih nesreća. To ukazuje na potrebu za ciljanom edukacijom i preventivnim merama usmerenim ka ovim grupama. Upravo su takve mere neizostavni deo DDOR misije i strategije.

Bez obzira na tehnološke promene i napredak automobilske industrije, osnovni principi osiguranja vozila i putnika ostaju nepromenjeni: zaštita od finansijskih gubitaka, brza i efikasna pomoć, kao i unapređenje bezbednosti u saobraćaju.

Prema dostupnim podacima, u Srbiji se godišnje isplati značajan iznos na ime naknade iz osiguranja i naknade štete po osnovu osiguranja motornih vozila, što ukazuje na učestalost saobraćajnih nezgoda. Globalno, industrija osiguranja vozila beleži rast isplaćenih šteta, što je posledica povećanja broja vozila na putevima, složenijih saobraćajnih uslova i većih troškova popravki.

Zbog toga osiguranje igra veoma važnu ulogu, kako vozači, odnosno vlasnici vozila, i društvo ne bi morali da brinu o velikim finansijskim gubicima, jer osiguravajuće kuće preuzimaju te obaveze na sebe.

DDOR osiguranje ove godine slavi 80 godina postojanja. Tim povodom smo ove godine pripremili posebne pogodnosti za naše klijente i to dodatne popuste za kasko osiguranje novih vozila, povoljnije uslove za uslugu “Pomoć na putu”, kao i ekskluzivne benefite za osiguranje imovine “Moja kućica”, koje će biti dostupne kako na našem štandu na sajmu, tako i na više od 100 prodajnih mesta širom zemlje.

Pored toga, naš štand nudi brojne edukativne sadržaje, nagradne igre i interaktivne aktivnosti, jer verujemo da je znanje najvažniji korak ka bezbednosti u saobraćaju.

Pozivam vas da nas posetite, iskoristite prilike koje smo pripremili i zajedno sa nama doprinesete sigurnijoj budućnosti na putevima.

Zahvaljujem vam na pažnji i želim svima uspešno izlaganje na sajmu! Uživajte u vožnji, a mi smo tu da brinemo o vašoj sigurnosti na svakom kilometru!”, rekao je na kraju Bebić.

Konferencija je završena informacijom Dragana Milutinovića iz Asocijacije automobilskih novinara Srbije da je žiri ove organizacije za “automobil godine” za 2025. izabrao automobil Citroen C3. Kao što je poznato, u finalnoj konkurenciji su pored pobednika bili i Dacia Duster, Renault Rafale, Fiat 600 i Škoda Kodiaq.

SERVISNE INFORMACIJE

Radno vreme Salona automobila i sajma “Motopassion”:

Od 20. do 25. marta od 10 do 20 časova, 26. marta od 10 do 19 časova.

Cene ulaznica i parkinga:

Cena pojedinačne ulaznice 700 dinara, grupne 500, za organizovane posete studenata i đaka 400 dinara. Cena porodične karte (Family day) je 1400 dinara.

Cena parkinga u krugu Sajma 200 din/h.

PR Beogradski sajam



čitanja : 165



Komentari