
Godišnja neto dobit je pala za 36,9% na godišnjem nivou na 7,68 milijardi evra (8,32 milijarde USD). Rezultat je bio u skladu s prognozom LSEG-a, navodi Reuters.
Proizvođač automobila je rekao da očekuje maržu zarade za automobile od oko 5% do 7% u 2025., u poređenju sa 6,3% ostvarenih prošle godine, ali je napomenuo da će povećanje carina imati negativan uticaj na zaradu.
“Izazovno konkurentno okruženje te makroekonomski, trgovinski i geopolitički razvoj mogli bi da imaju značajan uticaj na poslovne rezultate”, kaže se u saopštenju kompanije.
Glavni finansijski direktor BMW-a je rekao da će dodatne carine na uvoz iz SAD-a smanjiti maržu zarade automobila za jedan procentni bod, prema Reutersu, pozivajući se na kopiju govora koji bi trebalo da bude uručen ulagačima kasnije u petak.
BMW je rekao da očekuje stalnu "izazovnu situaciju u Kini", dok je povećanje tarifa i "stalne mere podrške za lanac snadevanja" nazvao glavnim vetrovima ove godine.
Izvor: Seebiz.eu / Reuters
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW
BMW očekuje trošak carina od milijardu evra
Carine će BMW ove godine koštati milijardu evra, rekao je u petak izvršni direktor nemačkog proizvođača luksuznih automobila Oliver Cipse, skiciravši trošak evropskih carina na električne automobile proizvedene u Kini i američkih carina na uvoz čelika i aluminijuma.

Procena je “konzervativna”, naglasio je Cipse, i trošak bi mogao da bude i veći s obzirom na moguće nove namete SAD-a i EU-a.
Iz BMW-a ipak procenjuju da SAD verovatno neće do kraja godine zadržati sve carine koje su uveli u poslednje vreme, poput 25-procentnog nameta na uvoz čelika i aluminijuma i carine na uvoz BMW-ovih vozila iz Meksika, dodao je Cipse.
“Ako se situacija promeni, promeniće se i naša prognoza”, dodao je finansijski direktor BMW-a Valter Mertl.
BMW izvozi oko 56 posto vozila proizvedenih u fabrikama u Nemačkoj u zemlje izvan EU-a, a fabrika u Južnoj Karolini isporučuje kupcima u inostranstvu automobile u vrednosti većoj od 10 milijardi dolara, što BMW čini najvećim američkim izvoznikom automobila po vrednosti, rekao je Cipse.
Krajem januara BMW je zajedno s Mercedes-Benzom, američkim Teslom, kineskim Geelyjem, SAIC-om, BYD-om i kineskom komorom za spoljašnje trgovinu CCCME tužio Evropsku komisiju Sudu EU-a zbog carina na uvoz električnih automobila proizvedenih u Kini.
EU je carine uveo krajem oktobra, uz obrazloženje da, prema rezultatima istrage, državne subvencije garantuju kineskim firmama nepoštenu prednost u tržišnoj utakmici.
BMW u Kini s partnerima proizvodi električni SUV BMW iX3 i električni Mini Cooper koje prodaje na tržištu Evropske unije.
Grupa je prošlu godinu zaključila s prihodom od 142,4 milijarde evra, manjim za 8,4 nego u 2023. godini, uz slabiju prodaju u Kini i u matičnoj Nemačkoj. Neto dobit je potonula za 37 posto, na 7,68 milijardi evra.
Izvor: Poslovni.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW