home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Porsche Taycan

Evo na kojim polovnim modelima se najviše gubi

Najnovija studija iSeeCars-a je pokazala da je prosečna cena polovnog vozila starog od 1 do 5 godina u SAD-u 31.257 dolara (oko 28.700 evra) što je za 239 dolara manje nego pre godinu dana. Ali, kada su u pitanju električna vozila, vrednost polovnih se strmoglavila i pala čak 15,1 posto u odnosu na godinu pre. Za poređenje, cene polovnih benzinskih i hibridnih vozila su pale samo 0,5 posto u odnosu na godinu pre.

U SAD-u sada prosečno električno vozilo staro 1 do 5 godina košta 32.198 dolara (oko 29.600 evra). To je 5709 dolara manje nego prošle godine i tek nešto više od prosečne cene modela s benzinskim pogonom koja iznosi 31.281 dolara.

Kako prenosi Jutarnji.hr, Tesla je veliki gubitnik jer je njihova prosečna cena polovnog vozila pala na 31.733 dolara (oko 29.200 evra), što je pad od 5.013 dolara ili 13,6 posto. Maserati je zabeležio još veći pad cene od 5208 dolara, ali to je samo 10,6 posto manje nego pre godinu dana. Chrysler je treći najveći gubitnik jer su njihova polovna vozila izgubila 2058 dolara ili 7,6 posto u poređenju s prošlom godinom.

U studiji je iSeeCars za strmoglavi pad Tesle okrivio niz faktora, uključujući pad cena novih vozila, zastarelu ponudu proizvoda i smanjenu potražnju za novim i polovnim električnim vozilima. Takođe se čini da je politička transformacija Ilona Maska otuđila neke kupce, izazvala revolt protiv Tesle i tako učinila njihove polovne modele manje traženima.

Ipak, najveći gubitnik godine među polovnjacima nije neki Teslin model već prestižni Porsche Taycan. Cene polovnog električnog Porschea su pale na 73.976 dolara (oko 68.000 evra) što je čak 26,5 posto manje nego godinu dana ranije. Na drugom mestu ove neslavne lestvice je plug-in hibridni BMW serije 5 s padom od 16,2 posto, a slede Tesla Model S (-16,2 %), Tesla Model Y (-15,9 %) i Maserati Levante (-13,7 %).

Komentarišući istraživanje, izvršni analitičar iSeeCars Karl Brauer je rekao: "Nije lako pronaći dobru ponudu na današnjem tržištu polovnih automobila, ali ako električno vozilo može da zadovolji vaše potrebe ličnog prevoza, većina polovnih modela je značajno pala u ceni tokom prošle godine, posebno u poređenju s modelima na benzin i hibridima."

Izvor: Jutarnji.hr / iSeeCars

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Porsche

Novi problemi za Teslu: Dramatično padaju i cene polovnih automobila!?

Otkako je dirketor i suvlasnik Tesle Ilon Mask postao deo američke administracije i na čelu je DOGE-a, odeljenja koji pokušava da državnu upravu učini efikasnijom, postao je kontroverzniji nego inače. S hiljadama otkaza koje je njegovo odeljenje podelilo, izjavama i gestikulacijama, izgubio je dobar deo svoje publike, ljubitelje Teslinih vozila. Posledice su pad prodaje novih vozila, pad vrednosti denica, ali i još jedan detalj – drastičan pad vrednosti polovnih vozila. Uzrok ovog trenda je i politika cena Tesle, koja nove automobile neretko prodaje s velikim popustima, a to ruši i cene polovnih vozila.

Tesla Model Y

Novi podaci CarGurusa otkrivaju da je polovni Model Y izgubio u proseku 6000 dolara na vrednosti od marta 2024. i neverovatnih 20.000 dolara od 2023. godine. Kompanija se i dalje može pohvaliti lojalnom bazom kupaca, ali ništa nije večno…

Izvor: Revijahak.hr / CarGurus

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla



čitanja : 164



Komentari