
Nemačko tržište beleži najveći pad od 6,4 posto, sledi Italija s padom od 6,3 posto, ali u isto vreme Španija beleži rast od 12 posto.
Šaroliki su i rezultati pojedinih marki, pri čemu ozbiljne minuse beleže Porsche (-35%), Volvo (-14%) i Toyota (-7,7%) te čak i Škoda (-5,9%).
Ipak daleko najveći pad beleži Tesla čija prodaja u Evropi se sunovratila za gotovo 60%, a nekada najprodavaniji Tesla Y je sada na 23 mestum navodi Vidiauto.com.
S druge strane Volkswagen beleži rast od 11,3 posto, a slično je i s Renaultom čiji rast je 10,9%.
Ali možda su i najzanimljiviji podaci o Volkswagen električnim modelima čija prodaja je udvostručena (kod nekih i utrostručena).
Tako je ID.4 s 4.900 komada u prva dva meseca 2024. skočio na preko 13.000, a ID.7 s 1.200 komada na preko 11.000, što je rast od preko 800%! Takođe, ID.3 i ID. Buzz su udvostručili brojke.
Ako se gleda poredak po modelima, Sandero je i dalje na čelu, ali se Citroen C3 s petog probio na drugo mesto ispred Volkswagen Golfa.
Najprodavaniji modeli:
Modeli 1.-2. 2025. 1.-2. 2024.
1. Dacia Sandero 42.983 45.194
2. Citroen C3 33.968 32.314
3. Volkswagen Golf 33.735 38.191
4. Peugeot 208 32.975 34.133
5. Volkswagen Tiguan 32.704 25.211
Izvor: Vidiauto.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Dacia