home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Smart #3
 
Mercedes smatra da novi CLA Coupé ima sve preduslove da se prodaje kao "alva". Međutim, CLA nije zamena za A-Klasu, čiji oproštaj je veoma blizu, a naslednik stiže kao "Osmi putnik". Naime, Mercedes je osmislio majstorski potez za marku, ali ne i za ljubitelje modela s pet vrata.

Dizajn mu je važan, ali ne i jedina referenca. Dok čekamo da Mercedes objavi cene nove generacije CLA Coupéa, čini se da bi i to mogao biti dodatni i još važniji adut, navodi Klix.ba.

Električni automobili su skupi, ali novi CLA bi mogao biti izuzetak. Naime, najjeftinija verzija bi trebalo da košta otprilike kao i CLA PHEV koji je još u prodaji.

Takođe znamo da Mercedes ovaj model pozicionirao kao epicentar jednog od svojih ključnih projekata. Međutim, kupci se pitaju šta je sa standardnom A-Klasom, konkretno, s petovratnim hatchbackom. E, planovi za petovratnu A-Klasu se kupcima možda neće svideti.

Iako će druga dva noviteta biti nove generacije Mercedesa GLA i GLB, koji su u pripremi, kompakta s pet vrata neće biti. Aktuelna A-Klasa će ostati dostupna još najviše 18 meseci, odnosno dok se novi električni CLA ne uhoda na tržištu i dok ne stigne njegova hibridna varijanta. Kada obe varijante CLA budu dostupne (električna i hibridna), što će se dogoditi oko proleća 2026. godine, ponuda petovratne A-Klase biće značajno smanjena dok ona potpuno ne nestane.

Ono najvažnije za brend je da je Mercedes našao zamenu, a za kupce verovatno sledi šok. Pretpostavljamo da većini kupaca neće uopšte biti drago da čuju da je Smart #3 označen kao naslednik Mercedesovog kompakta. Ovakav izbor nije slučajan. Naprotiv, ovde se radi o dobitku za Geely i Mercedes.

Smart #3

Geely se fokusirao na električne automobile u Evropi. Zato će oni prvi uskoro početi agresivnije da promovišu Smart, s ulogom premium brenda uz isticanje električnog pogona.

Ovaj uslov odgovara obema stranama. S jedne strane, Geely neće prodavati plug-in hibride, oni ostaju rezervisani za kinesko tržište. S druge strane, Mercedes odustaje od ove tehnologije u svojim novim kompaktima, jer želi izbeći kanibalizam između CLA, GLA i GLB na koje je potrošio pravo bogatstvo.

Tako će Geely preko Mercedesa dobiti premium električni kompakt u Evropi, a Mercedes uštedeti s razvojem nove A-Klase. S ovim potezom jedino neće biti zadovoljni kupci.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Smart



čitanja : 610



Komentari