
Kako piše Carscoops, verovatno nikoga neće šokirati da Tesla i BYD prednjače, ali neka druga imena sa najboljim učinkom su malo manje očekivana.
Studija je ispitala koeficijente operativnih prihoda glavnih brendova električnih vozila i otkrila da je 2024. godine Tesla prijavio operativnu maržu od 7,2%, što ga stavlja ispred BYD-a od 6,4%. Međutim, dok je Teslina marža opala od 2023. godine, BYD-ova se penje. Ako se ta putanja održi, kao što mnogi analitičari očekuju, BYD bi uskoro mogao da nadmaši Teslu u operativnoj profitabilnosti.
Ključ za rast oba ova brenda je to što su oni vertikalno integrisani, što im pomaže da se povećaju i brže dostignu profitabilnost. Jedina druga dva brenda analizirana u studiji koja su dostigla profitabilnost jesu kineski Li Auto i Series Group, koja uključuje brendove Seres, Aito i Landian.

Iako nijedan od drugih analiziranih EV brendova nije ostvario profit u 2024. godini, nekoliko njih se približava. Zeekr, deo Geely grupe, prijavio je operativnu maržu od -8,5% prošle godine. Ali sa porastom prodaje, uskoro bi mogao da počne da donosi profit za svoju matičnu kompaniju. Xpeng i Leapmotor se takođe kreću u pravom smeru, pošto su više nego prepolovili svoje gubitke između 2023. i 2024. godine.
Nio je još jedan važan igrač na kineskom tržištu električnih vozila, ali ne i profitabilan. Njegova operativna marža u 2024. iznosila je preko -30%.
Tesla ostaje jedini ne-kineski brend električnih vozila koji je postigao profitabilnost. Polestar još nije prešao taj prag, iako je uspeo da smanji svoje gubitke 2024. Slično tome, Rivian takođe ostaje u minusu, iako kao i Polestar, nastavlja da prima značajna spoljna finansijska sredstva.
Na drugom kraju spektra, Lucid ima najveće gubitke u sektoru električnih vozila. Prema podacima kompanije Rho Motion, njegova operativna marža u 2024. bila je -374%. To je poboljšanje u odnosu na preko -500% godinu ranije, ali ipak nije baš znak finansijskog zdravlja. Velika podrška Saudijske Arabije pomaže Lucidu da ostane na površini.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs