home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes E klase
 
Svaki proizvođač ili grupacija ima dominaciju s određenim pogonskim energentom. Proverili smo ko gde dominira.

Mercedes najviše prodaje dizelaša, Volkswagen benzinaca, Toyota hibrida, Geely plug-in hibrida, Dacia plinaša, a Tesla električnih vozila. Sve prema očekivanjima, ali s određenom razlikom u skladu s popularnošću pojedinih modela, navodi Klix.ba.

Podizanje ručne kočnice s električnim vozilima i povratak dizelima kod Mercedesa očekivano ima logike. Simbol dizelaša u Evropi svoju prodaju upravo bazira na 38 posto prodatih dizelskih vozila, koji rade uz asistenciju blago hibridne tehnologije. Od ostalih pogonskih energenata, Mercedes prodaje 28 posto vozila s benzinskim motorima, 19 posto plug-in hibrida, dok "električari" s trokrakom zvezdom na "nosu" zauzimaju 16 posto tržišnog kolača.

Iako su nakon Mercedesa i BMW-a (22 %) treći po prodaji automobila pokretanih dizelom (20 %), Volkswagen Grupa ipak prodaju bazira na TSI benzincima – čak 54 posto. Ako je VW na nivou grupe u prva dva meseca prodao približno 517.000 novih vozila, to znači da je kupcima isporučeno oko 280.000 benzinaca. Čudno ili ne, ali Golf predvodi prodaju benzinskih motora, dok Grupa takođe prodaje i 18 posto električnih, kao i osam posto PHEV vozila.

VW Golf

Ako postoji proizvođač koji je srcem i dušom posvećen hibridnoj tehnologiji to je onda Toyota. Proizvode ih skoro 30 godina, a trenutno njihova prodaja zauzima 74 posto od ukupne prodaje. Japanci prodaju tek tri posto dizela, jer ih, osim u teretnim i naravno terenskim (Land Crusier i Hilux), nema više ni u jednom drugom modelu. S obzirom da trenutno imaju samo jedan električni model (bZ4X), njihov udeo je samo četiri posto. Čistih benzinaca Toyota prodaje oko 10 posto.

Toyota C-HR

Rumunska ofanziva sa Sanderom se nastavlja i ove godine, mada je i Duster počeo redovno da se pojavljuje u kategoriji 10 najprodavanijih. Prodaja Sandera sa dvogorivnim sistemom (benzin + plin) ide odlično, jer kupci s dva rezervoara s dva energenta mogu preći više od 1.000 kilometara. Takvih Sandera Dacia proda 51 posto, dok benzincima pripada 49 posto udela. Naravno, svaki Dacia model ima dvogorivnu opciju ovog tipa, od Logana, Joggera do novog Bigstera.

Dacia Jogger & Sandero Stepway

U dogovoru s partnerom – Mercedesom, kineski div Geely se orijentisao i na prodaju plug-in i električnih vozila na evropskom tržištu. Zahvaljujući ponudi vlastitih PHEV modela, ali i širokoj gami brendova s istim pogonom, pre svega Volvo automobila, ali i modela pod značkom Lynk & Co i Zeekr, kineska grupacija ostvaruje 30 posto udela na račun prodaje plug-in hibrida. Zanimljivo Ford je treći u Evropi, iza Mercedesa, s 11 posto tržišnog PHEV udela.

Tesla Model 3

Veliki pad električnih automobila američkog proizvođača Tesla ostavlja sve više prostora drugima, a njihovim gubitkom najviše se okoristio Volkswagen, koji je samo u februaru imao skok od 180 posto. Iako su brojke obeležene sa opasnim "minusom" u predznaku, Teslini automboili Model Y i Model 3 su bili najprodavaniji BEV modeli u februaru u Evropi.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes / Volkswagen / Toyota / Dacia / Tesla



čitanja : 339



Komentari