home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
McLaren arhitektura
 
Evropski parlament, koji je odgovoran za zakone EU, nedavno je završio nacrt revizije Direktive o vozilima na kraju životnog veka (ELV) koja reguliše rastavljanje i recikliranje vozila te želi da ih učini ekološki prihvatljivijim. U njoj su ugljenična vlakna, po prvi put u svetu, klasifikovana kao štetni materijal.

Ugljenična vlakna se intenzivno koriste u vazduhoplovstvu, kao i u mnogim drugim industrijama, poput proizvodnje vetroturbina i automobila jer su jača od čelika i lakša od aluminijuma. Zašto EU smatra taj materijal opasnim? Kada se ugljenična vlakna, koja su vezana smolom, odbace, mogu dospeti u vazduh, izazivajući kratke spojeve u mašinama i zdravstvene probleme kod ljudi, kada dođu u kontakt s kožom i sluznicom.

Kako ističe Nikkei Asia, sa zabranom će najviše izgubiti tri japanske kompnaije, Toray Industries, Teijin i Mitsubishi Chemical, koje zajedno drže 54% svetskog tržišta ugljeničnih vlakana. Za Toray Industries, automobili su treći najveći segment poslovanja. Štaviše, 50% toga je u Evropi, navodi Revija HAK.

Ugljenična vlakna su skupa pa ih uglavnom ugrađuju u premium i sportske automobile, supersportisti uglavnom imaju cele monokok šasije izrađene od ugljeničnih vlakana. Tako dobijaju na čvrstoći i smanjuju masu. Zabrana bi trebalo da stupi na snagu 2029. godine.

Izvor: Revijahak.hr / Nikkei Asia

Foto: Arhiva Autoblog.rs / McLaren



čitanja : 331



Komentari