
Evropska unija bi trebalo da ukine zabranu prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem posle 2035. kako bi sačuvala svoju automobilsku industriju, izjavio je Manfred Veber, predsednik Evropske narodne partije, najveće političke grupacije u Evropskom parlamentu, kojoj pripada i predsednica EK Ursula fon der Lajen. On je za „Fajnenšel tajms” izjavio da bi građanima trebalo omogućiti da kupuju automobile na benzin i dizel sve dok se emisije ugljen-dioksida nadoknađuju.

Mediji podsećaju da je Velika Britanija ranije ovog meseca ublažila ciljeve u vezi sa električnim vozilima, smanjivši kazne kako bi podržala svoju auto-industriju.
Veberova izjava dolazi u trenutku kada EU ponovno razmatra budućnost zabrane motora s unutrašnjim sagorevanjem čiji prvobitni rok ističe tačno za deceniju. Razlog za nove polemike jeste najnovija kriza u automobilskoj industriji. Portal „Poslovni” podseća da je nekoliko velikih evropskih proizvođača automobila i delova prošle godine najavilo na hiljade otkaza zbog rasta troškova i konkurencije koja dolazi od jeftinih kineskih vozila iz uvoza. U međuvremenu je i Amerika uvela carine od 25 odsto na uvoz automobila. Evropsko udruženje automobilske industrije procenilo je da će američke carine uticati na izvoz automobila u vrednosti 67 milijardi evra.
Nakon intenzivnog lobiranja industrije, Brisel je u martu dao proizvođačima manji predah od strožih ciljeva emisija, ali za sada dosadašnji rok (2035. godina) i dalje ostaje na snazi.

Registracije novih automobila u EU u prvom kvartalu ove godine pale su za 1,9 odsto međugodišnje. Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA) saopštilo je da je u martu broj registracija blago pao za 0,2 odsto međugodišnje na 1.029.519 vozila, što ipak predstavlja ublažavanje u odnosu na godišnji pad od 3,4 odsto u februaru i 2,6 odsto u januaru. Kako se navodi, registrovan je najveći udeo novih hibrid-električnih vozila, i to 35,5 odsto, slede vozila na benzin 28,7 odsto, električna vozila na baterije (BEV) 15,2 odsto, automobili na dizel 9,5 odsto. Broj registrovanih električnih vozila na baterije u prvom tromesečju je porastao za 23,9 odsto međugodišnje na 412.997 vozila, pre svega zbog rasta registracija novih električnih vozila na baterije u Nemačkoj 38,9 odsto, Belgiji 29,9 odsto i Holandiji 7,9 odsto, dok je u Francuskoj zabeležen pad za 6,6 odsto. Registracije novih hibrid-električnih vozila u EU su u istom periodu porasle za 20,7 odsto međugodišnje na 964.108 vozila, zahvaljujući velikom rastu u Francuskoj 47,5 odsto, Španiji 36,6 odsto, Italiji 15,3 odsto i Nemačkoj 10,5 odsto, navodi ACEA na svojoj veb-stranici.
Izvor: Politika.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Jeep / Opel / Škoda