home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Pregled
 
Evropa priprema čistku koja će eliminisati milione vozila

Evropa je objavila rat automobilima starijim od 10 godina. Brisel je već predložio svojim članicama promene koje bi navodno smanjile broj nesreća, a promene se tiču i DPF filtera. Ovo je tipično bacanje prašine u oči vlasnika, jer milione dizelaša dovodi pred otpis.

Najnovije mere iz Brisela direktno ciljaju na dizelaše starije od 10 godina, koje očiglesno žele da uklone s puteva, navodeći njihovu starost kao uzrok visoke stope nesreća na kontinentu.

U pojedinim EU zemljama, svi automobili stariji od 10 godina moraju godišnje da obave tehnički pregled vozila, a službenici evidentiraju i kilometražu pregledanih vozila. To recimo ne važi za Nemačku, gde se tehnički sprovodi svake dve godine, a procedure testiranja prevazilaze smernice koje je postavio Brisel, navodi Klix.ba.

Nemački izvori su opisali evropski predlog kao nesrazmeran i skup, posebno za vozila starijih godišta koja su dobro održavana. To je ujedno odgovor Briselu koji na pogrešan način gleda kako smanjiti broj smrtnih slučajeva u saobraćaju.

Ali ovo nije najkontroverznija najavljena mera, jer Brisel najavljuje propise koji bi mogli da utiču na milione dizel automobila širom kontinenta. Naime, oni su se fokusirali na automobile koji nemaju filtere čestica - DPF, posebno na ona vozila iz kojih su fizički uklonjeni.

Većina modernih filtera čestica se automatski regeneriše tokom vožnje ili nakon dugog putovanja dok automobil radi u praznom hodu. Međutim, vožnja u gradu je pogubna za moderne Euro 5 i Euro 6 dizelaše i ne pomaže u regeneraciji, a znakovi habanja i kvarovi počinju da se primećuju između 150.000 i 200.000 pređenih kilometara.

Tada ova komponenta traži servisiranje, a to uopšte nije jeftino. Zavisno od modela automobila, zamena DPF filtera može da košta i do 2.500 evra, pa čak i više, pa su mnogi vlasnici ovih automobila našli alternative u čišćenju, "bušenju" ili potpunom vađenju iz izduvnog sistema.

Evropa zna da na evropskim putevima postoje milioni dizel automobila bez DPF filtera, ali je nemoguće znati tačan broj jer niko ne testira efikasnost ovih komponenti. Dodatni problem je što evropski tehnički pregledi vozila ne mere čestice izduvnih gasova. Bez adekvatnog uređaja, jedini način provere je demontaža izduvnog sistema, što nije ni dozvoljeno ni izvodljivo.

Zato, ovi automobili izmiču kontroli Evrope, a to je ono čemu se želi stati na kraj. Ako se mera usvoji, jasno je da je kataklizma zagarantovana i da će stotine hiljade vlasnika dizelaša biti primorani da ugrade filtere za čestice ili će biti potpuno odbačeni. Takva sudbina čeka milione dizelaša u Evropi, koji će s DPF-om ili bez njega opet kad-tad završiti u Istočnoj Evropi i na Balkanu.

Izvor: Klix.ba

Foto: Bosch



čitanja : 18540



Komentari