
Kako navodi Motor1, pad Porschea se nije desilo zato što je 911 iznenada postao nepoželjan. Pravi problem proizilazi iz nemogućnosti da se kompanija odbrani od kineske konkurencije u segmentu električnih vozila. Xiaomi i drugi prodaju mnogo jeftinije električne automobile, od kojih neki imaju veću snagu od Taycana ili Macana. U Cufenhauzenu su potpuno svesni problema i umesto da uzvrate smanjenjem cena ili novim, pristupačnijim modelima, možda će jednostavno odustati.
Govoreći na sajmu automobila u Šangaju, izvršni direktor Porschea, Oliver Blum, priznao je da bi kompanija mogla da prestane sa prodajom električnih vozila u Kini u doglednoj budućnosti: „Videćemo u naredne dve do tri godine da li Porsche postoji kao električni brend ovde.“
Blum je priznao da je prodaja Porscheovih električnih vozila u Kini „relativno niska“, kako je naveo Automotive News.
On je jasno stavio do znanja da Porsche nema nameru da juri za obimom prodaje i da će održavati cene na nivou „prikladnom za Porsche“. Shodno tome, novi Cayenne EV, koji će stići kasnije ove godine, neće biti jeftin, kao ni električni naslednik 718 koji bi trebalo da stigne posle velikog SUV-a.
Blum ne smatra Xiaomi, sa svojim SU7 Ultra modelom od 1.548 konjskih snaga, direktnim konkurentom, tvrdeći da je to jeftinije električno vozilo koje ne može da parira „voznim sposobnostima“ Porschea.
Za razliku od BMW-a, Mercedesa ili Audija, Porsche nije investirao u modele specifične za Kinu. Globalni igrači su uložili novac u sedane sa dužim međuosovinskim rastojanjem i SUV vozila da bi povećali prostor za noge putnika na zadnjim sedištima. Audi je nedavno otišao korak dalje lansiranjem AUDI-ja (napisano velikim slovima) kao isključivo električnog podbrenda.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Porsche smanjio prognoze, upozorava na američke carine
Porsche je u ponedeljak smanjio niz prognoza za 2025. usred američkih tarifa koje remete globalnu automobilsku industriju.
Porsche je izjavio da su tarife opteretile njegovo poslovanje te je upozorio da prilagođene prognoze ne uzimaju u obzir buduće efekte tarifa.
"Trenutno još nije moguće napraviti pouzdanu procenu efekta za finansijsku godinu", navodi Porsche.
Porsche je izjavio da sada očekuje prihod od prodaje između 37 milijardi evra (42,21 milijardi dolara) i 38 milijardi evra, što je manje od prethodne prognoze između 39 milijardi i 40 milijardi evra.
Takođe je izjavio da više neće sprovoditi planove za proširenje proizvodnje visokoefikasnih baterija u svojoj filijali Cellforce, te je kao razlog naveo pad potražnje za potpuno električnim luksuznim automobilima u Kini.
Proizvođač automobila, koji je na svom debiju na berzi 2022. imao veću procenu vrednosti od svoje matične kompanije, Volkswagen AG, od tada je pao u nemilost, boreći se posebno s niskom prodajom u Kini, svom glavnom tržištu, gde je prodaja pala za 28% u 2024.
Porsche je objavio te najave pre objave zarade za prvo tromesečje u utorak.
Izvor: Seebiz.eu