home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Porsche Taycan
 
Kupci širom Evrope izbegavaju polovne električne automobile zbog zabrinutosti oko trajanja baterija. Zbog toga i cene polovnih električnih automobila padaju brže od cena modela s motorima na unutrašnje sagorevanje.

Zbog toga holandsko udruženje trgovaca automobilima i vlasnika servisa BOVAG poziva Vladu da država uvede subvencije za polovna električna vozila. Vlada mora da bude jasna oko budućnosti ovog područja jer trajnost voznog parka stagnira, a time opada i održivost, smatraju u udruženju, a javlja holandski AutoWeek. Raspoloženje oko polovnih električnih automobila u Holandiji je trenutano toliko negativno da ovi automobili stoje neprodati i vlasnici su prisiljeni da ih izvoze, piše Jutarnji.hr.

Ali s druge strane, prema BOVAGU, raspoloženje na tržištu polovnjaka bi moglo da se poboljša "jer je ponuda novih električnih automobila sada izuzetna i ta vozila su postala toliko kvalitetna da se mogu kupiti s poverenjem".

Oni tvrde da više nema sumnje u životni vek baterije te su došli do zaključka da će baterija nadživeti automobil. BOVAG je do tog zaključka došao tokom studijskog putovanja u državu električnih automobila - Norvešku. "Tamo više niko ne brine o trajanju baterije. To tamo jednostavno nije problem", rekao je predstavnik BOVAGA.

U Aviloou, firmi koja se bavi dijagnostičkom opremom za merenje degradacije baterije električnih vozila, imaju sličan pogled na današnje baterije: “Baterije traju prilično dugo, to je sigurno dokazano,” rekao je Marcel van Renselaar iz Avilooa. "Baterija može da podnese određeni broj ciklusa punjenja, a zatim je gotova. S litijum-jonskom baterijom, pretpostavljamo više od 1000 puta potpunog punjenja i potpunog pražnjenja. Ako možete da putujete 350 km s punom baterijom, to lako znači ukupnih 350.000 kilometara. Ali s plug-in hibridom do problema dolazi mnogo ranije. S dometom od 40 kilometara baterija se u ovom slučaju troši brže i sigurno neće nadživeti automobil."

Osim toga, starost baterije igra ulogu u njenom trošenju. Baterija stari baš kao i gume tokom godina, i to se naziva kalendarskim starenjem. Opšte je poznato da litijum-jonske baterije traju oko 12 do 15 godina. Iz Avilooa ističu da nemaju toliko iskustva s velikim brojem starih električnih automobila, čak ni u Norveškoj. Zato još nije jasno koliko su tačno negativne posledice kalendarskog starenja na bateriju.

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Porsche



čitanja : 266



Komentari