
Zbog toga holandsko udruženje trgovaca automobilima i vlasnika servisa BOVAG poziva Vladu da država uvede subvencije za polovna električna vozila. Vlada mora da bude jasna oko budućnosti ovog područja jer trajnost voznog parka stagnira, a time opada i održivost, smatraju u udruženju, a javlja holandski AutoWeek. Raspoloženje oko polovnih električnih automobila u Holandiji je trenutano toliko negativno da ovi automobili stoje neprodati i vlasnici su prisiljeni da ih izvoze, piše Jutarnji.hr.
Ali s druge strane, prema BOVAGU, raspoloženje na tržištu polovnjaka bi moglo da se poboljša "jer je ponuda novih električnih automobila sada izuzetna i ta vozila su postala toliko kvalitetna da se mogu kupiti s poverenjem".
Oni tvrde da više nema sumnje u životni vek baterije te su došli do zaključka da će baterija nadživeti automobil. BOVAG je do tog zaključka došao tokom studijskog putovanja u državu električnih automobila - Norvešku. "Tamo više niko ne brine o trajanju baterije. To tamo jednostavno nije problem", rekao je predstavnik BOVAGA.
U Aviloou, firmi koja se bavi dijagnostičkom opremom za merenje degradacije baterije električnih vozila, imaju sličan pogled na današnje baterije: “Baterije traju prilično dugo, to je sigurno dokazano,” rekao je Marcel van Renselaar iz Avilooa. "Baterija može da podnese određeni broj ciklusa punjenja, a zatim je gotova. S litijum-jonskom baterijom, pretpostavljamo više od 1000 puta potpunog punjenja i potpunog pražnjenja. Ako možete da putujete 350 km s punom baterijom, to lako znači ukupnih 350.000 kilometara. Ali s plug-in hibridom do problema dolazi mnogo ranije. S dometom od 40 kilometara baterija se u ovom slučaju troši brže i sigurno neće nadživeti automobil."
Osim toga, starost baterije igra ulogu u njenom trošenju. Baterija stari baš kao i gume tokom godina, i to se naziva kalendarskim starenjem. Opšte je poznato da litijum-jonske baterije traju oko 12 do 15 godina. Iz Avilooa ističu da nemaju toliko iskustva s velikim brojem starih električnih automobila, čak ni u Norveškoj. Zato još nije jasno koliko su tačno negativne posledice kalendarskog starenja na bateriju.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Porsche