
U periodu od januara do marta Porscheov prihod je iznosio 8,86 milijardi evra i bio je manji za 1,7 posto nego u istom prošlogodišnjem periodu.
Operativna dobit je međutim potonula za čak 40,6 posto, na 760 miliona evra.
"Kao što smo i očekivali, prvo tromesečje je bilo slabije", rekao je glavni finansijski direktor kompanije Johan Brekner.
Početkom aprila kompanija je objavila da je u periodu od januara do marta isporučila 71.470 vozila, za osam posto manje nego na početku prošle godine.
Prodaja u Kini je potonula za 42 posto, a smanjena je i na evropskom tržištu, i to za 10 posto.
Isporuke u Severnu Ameriku su skočile za 37 posto, uz prodatih 20.698 vozila, odražavajući delom nisku uporedivu osnovicu na početku prošle godine zbog problema s uvozom.
Kompanija je smanjila prognoze za celu godinu, navodeći više troškove poslovanja s proizvodnjom baterija, program restrukturiranja, nove američke carine i kontinuirano slabe rezultate na kineskom tržištu.
Uprava sada očekuje 1,3 milijarde evra izvanrednih troškova u ovoj godini, za 500 miliona više nego što su prognozirali. Samo u prva tri ovogodišnja meseca troškovi "pojedinih projekata" su iznosili 200 miliona eva.
"Odlučno ulažemo u budućnost Porschea, u proizvode, softver i mere kojima želimo da ojačamo održivost kompanije i snažno se pozicioniramo za budućnost", rekao je Brekner.
U februaru je uprava najavila da će do 2029. ugasiti oko 1.900 radnih mesta u glavnoj fabrici u Štutgartu i u razvojnom centru u Vajzahu. Najavili su i strateški zaokret i pojačana ulaganja u hibride i u modele s motorima s unutrašnjim sagorevanjem.
Uprava trenutno bazira prognoze na pretpostavci da će povećane američke carine biti na snazi u aprilu i maju. Dodatne troškove nosi odluka o obustavi planova o nezavisnom povećanju proizvodnje baterija visokih performansi u filijali Cellforce.
U takvim uslovima su smanjili procenu godišnjeg prihoda sa 40 milijardi na 37 do 38 milijardi evra. U 2024. je iznosio 40,1 milijardu evra i bio je manji za 1,1 posto nego u 2023.
Makroekonomska situacija biće i dalje izazovna i ne možemo je u potpunosti izbeći, ali možemo učiniti sve što je u našoj moći da se pripremimo za takve uslove, rekao je finansjski direktor.
Nemačkog proizvođača luksuznih automobila su posebno teško pogodile napetosti u trgovinskim odnosima Kine i EU-a. Brisel je prošle jeseni uveo dodatne carine na uvoz električnih automobila iz Kine, a Peking je najavio da bi mogao da odgovori podizanjem carina na benzinske limuzine i sportske terence s motorima zapremine veće od 2,5 litara.
Kina čini četvrtinu Porscheove globalne prodaje.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Porsche