home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Alpina B8 GT
 
BMW će sledeće godine otkriti budućnost za Alpinu, kada zvanično preuzme vlasništvo nad 60 godina starim brendom visokih performansi i na čelo postavi posvećenog dizajnera, prethodno iz Polestara.

BMW je 2022. godine kupio Alpinu sa sedištem u Buhlou od njenih osnivača, porodice Bovenzipen, ali će firma nastaviti da posluje nezavisno do kraja 2025. godine, nakon što je nedavno lansirala super-limuzinu B8 GT kao labudovu pesmu za svoju nezavisnu eru.

Detalji o tome šta tačno budućnost nosi za Alpinu kada dođe pod okrilje BMW grupe nisu jasni, ali glavni dizajner Adrijan van Hojdonk je za britanski Autocar rekao da će kompanija prekinuti ćutanje 2026. godine, kada se primopredaja završi.

„Alpina nam je oduvek bila veoma posebna. Imali smo veoma dobar odnos – i još uvek ga imamo – sa porodicom Bovenzipen koja je osnovala taj brend“, rekao je van Hojdonk. „Alpina automobili se proizvode u našoj fabrici, tako da je već postojala i veoma jaka tehnička veza.“

„Bilo je tiho jer je sporazum koji smo postigli sa porodicom Bovenzipen takav da ćemo od sledeće godine više pričati o tome; ove godine je sve i dalje pod njihovom upravom.“

„Volimo brend i želimo da napreduje u budućnosti, ali nešto od toga ćete videti sledeće godine.“

Istorijski gledano, Alpina modeli su bili znatno modifikovane verzije BMW modela koje nude slične mogućnosti snage i performansi kao i njihovi trkački ekvivalenti sa M oznakom, ali su više fokusa stavljali na suptilnost i prefinjenost putovanja.

Još uvek nema informacija o tome da li će Alpina zadržati tu poziciju, ali je verovatno da će se automobili ovog brenda od sada očiglednije razlikovati od automobila na kojima su bazirani.

Van Hojdonk je nedavno predsedavao sveobuhvatnim preuređenjem dizajnerske mreže BMW grupe, pri čemu je svaki od njenih brendova zamenio šefove dizajna i postavio nove namenske dizajnere za BMW M i Alpinu.

„Uspeo sam da proširim svoj tim, što je veoma retko“, rekao je, „ali to je takođe znak poverenja koje vrhovni menadžment ima u naš dizajnerski tim. Jednostavno, obim posla je porastao, tako da mi je u stvari bilo korisno da mogu da proširim svoju prvu liniju.“

Među značajnim promenama bili su prelazak Olivera Hajlmera iz Minija u BMW da zameni Domagoja Dukeca, koji sada vodi dizajn Rolls-Roycea, i pridruživanje bivšeg šefa dizajna Polestara Maksimilijana Misonija nemačkoj firmi kako bi preuzeo odgovornost za Alpinu.

„Osećam se veoma dobro zbog tih promena. To će omogućiti timu da radi sa većom posvećenošću, sa više pažnje posvećene detaljima“, rekao je Hojdonk.

„Podelio sam BMW tim na dva dela: Maks Misoni se brine o jednoj polovini, a Oliver Hajlmer, koji je ranije bio zadužen za Mini, brine o drugoj polovini.“

Na pitanje da li to znači da bi moglo biti veće razlike između Alpina automobila, M automobila i standardnih BMW automobila,on je rekao da su „oni već prilično različiti“, ali da su postavljeni temelji da svaki brend poprimi posebniji karakter.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 234



Komentari