
Istraživanje koje je sprovela kompanija za podatke o automobilima karVertikal pokazalo je da aktivnost kupaca na tržištu polovnih automobila varira tokom godine. Najmanje automobila je provereno na karVertikal platformi u junu, što čini 7,6 odsto svih izveštaja o istorijama automobila koje su korisnici kompanije preuzeli tokom godine. Sledeći je bio decembar sa 7,8 odsto, dok je udeo maja činio osam procenata.
„Smanjena aktivnost kupaca u maju i junu može se pripisati sezonskim trendovima na tržištu automobila. Posle zimskog perioda, potražnja za automobilima obično se povećava jer kupci razmišljaju o zameni svojih vozila. Ipak, s dolaskom leta, tržište ponovo usporava budući da mnogi kupci prednost daju putovanjima i boravku u prirodi u odnosu na kupovinu automobila”, kaže Matas Buzelis, stručnjak za tržište automobila u kompaniji karVertikal.
Najpopularniji meseci za kupovinu automobila su oktobar (9,3 odsto svih provera vozila na karVertikal), novembar (8,8 odsto) i septembar (8,7 procenata). Pred dolazak zime, mnogi kupci se odlučuju za kupovinu automobila, pa je jesen izuzetno prometna na tržištu polovnjaka. Zbog povećane potražnje u tom periodu, cene automobila rastu, tako da kupci moraju biti spremni da plate više ukoliko planiraju kupovinu na jesen.
Kraj godine je povoljno vreme za zamenu automobila. Kako bi ostvarili planiranu prodaju i oslobodili se zaliha starijih modela pre Nove godine, auto-saloni često nude popuste ili druge pogodnosti.
„Ljudi uglavnom ne žele da kupuju automobile pred same praznike. Pošto prodaja vozila traje duže u ovom periodu, kupci su u prednosti i mogu da izdejstvuju povoljniju cenu”, kaže Buzelis.
Krajem finansijske godine, mnoge kompanije odlučuju da obnove vozni park, pa se tada na tržištu pojavljuje veći broj korišćenih službenih automobila.
Izvor: Politika.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen