
Dacijina fabrika Mioveni je, bez sumnje, epicentar automobilske industrije u Rumuniji. Fabrika je otvorena 20. avgusta 1968. godine, ulaskom na montažnu traku modela Dacia 1100, proizvedenog po licenci Renaulta R8.
Prve tri decenije dominirala je porodica modela razvijanih po licenci Renaulta 12, a ovde se misli na Daciju 1300/1310 i njene derivate. Ovi modeli su se proizvodili između 1969. i 2006. godine, u "tiražu" od gotovo 2,3 miliona primeraka, navodi Klix.ba.
Godine 1985. u Mioveniju je dostignuta prekretnica od milion proizvedenih automobila, a 13 godina kasnije - dva miliona vozila. Razlog je što je 1995. godine fabrika u blizini Piteštija dobila novu generaciju Dacijinih modela, a reč je o manje poznatom modelu Nova. Na osnovu tog modela su zatim razvijeni modeli SuperRNova i Solenza.
Godina 1999. je nova prekretnica godina za rumunsku fabriku, ali i za automobilsku industriju u Rumuniji. Tada je otvoreno novo poglavlje u istoriji Dacije, preuzimanjem fabrike od strane Renault grupe. Rumunski proizvođač je 2004. godine lansirao Logan, model koji je Daciju učinio vidljivom na međunarodnoj sceni.
Tokom proteklih 57 godina, šest različitih porodica Dacijinih modela je sišlo sa montažne trake fabrike. Proizvodni rekord pripada Dusteru, koji je tokom tri generacije sastavljen u 2,6 miliona jedinica.
Prekretnica od pet miliona vozila proizvedenih u Mioveniju je dostignuta 2014. godine, a sada, 11 godina kasnije, dostignuta je prekretnica od osam miliona automobila. Jubilarni model je Bigster. Kupac se odlučio za vrhunski nivo opreme Journey i, naravno, novu boju eksterijera Indigo Blue.
Dacia fabrika u Mioveniju ima površinu od 355.000 kvadratnih metara, 6.850 zaposlenih i dnevni proizvodni kapacitet od 1.357 vozila. Udeo izvoza je 90 posto.
Izvor: Klix.ba
Foto: Dacia