home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ford Capri

Povratak Ford Fieste?

Ford u Evropi ne posluje dobro. Kako podseća Motor1, prošle godine je „Plavi oval“ prodao 426.307 automobila u 27 zemalja koje čine Evropsku uniju, plus u Ujedinjenom Kraljevstvu, Islandu, Lihtenštajnu, Norveškoj i Švajcarskoj. To je 87.174 vozila manje nego godinu dana ranije, što je dovelo do pada tržišnog udela brenda na samo 3,3 procenta.

Tokom prva tri meseca 2025. godine, potražnja je pala za 1,9 procenata u poređenju sa periodom januar-mart 2024. godine.

Pre svega, Ford više nema Mondeo ili Fiestu u svojoj ponudi. Kasnije ove godine, Focus će takođe biti ukinut. Kako kompanija rešava smanjenje portfolija? Dodavanjem električnih vozila koja su rezultat njenog povezivanja sa Volkswagenom. Evropski Ford Explorer EV je prerađeni ID.4, dok je Capri ispod u suštini VW ID.5.

Sem toga, mogli bi da uslede i drugi slični proizvodi, prema saopštenju šefa prodaje i marketinga Volkswagena, koji je bio šef Forda za Evropu do pre godinu dana.

Martin Sanders je za Auto Express rekao da je sporazum između dva brenda bio „veoma, veoma, veoma uspešan“. Takođe je nagovestio širu saradnju koja bi mogla da uključi dodatne modele: „[Mi] ne želimo da isključimo da postoje buduće mogućnosti za ponovno deljenje tehnologije.“

Ovo podiže spekulacije da bi platforma MEB Entry Volkswagen grupe mogla da bude osnova za mali električni automobil koji bi Ford mogao da prodaje u Evropi.

Prerano je reći da li bi Ka i/ili Festa mogli da se vrate na osnovu Volkswagenovih električnih gradskih automobila ID.1 i ID.2.

Ipak, eventualni izgled nove Fieste je prikazan na ovom renderu iz Auto Expressa.

Da ne zaboravimo, očekuje se da će Golf devete generacije, isključivo električni, stići pre kraja decenije, baziran na budućoj SSP arhitekturi Volkswagen grupe. Koliko bi neobično bilo imati Focus baziran na Golfu? Nekada zakleti neprijatelji, ideja da bi ova dva kompaktna automobila mogla biti mehanički povezana bila bi nezamisliva ne tako davno. Naravno, sve su ovo spekulacije, jer Volkswagen ćuti o tome koji Fordovi modeli bi mogli imati koristi od nemačkog inženjeringa.

Ali šta Volkswagen dobija od ovog dogovora? Ford ostaje glavni igrač u komercijalnom sektoru. Novi VW Transporter je zapravo Transit u osnovi, a Amarok druge generacije se vozi na istoj platformi kao i Ford Ranger.

Ovo partnerstvo između Volkswagena i Forda pomaže obema stranama da postignu ekonomiju obima bez potrebe za spajanjem ili sticanjem udela jednih u drugima.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 256



Komentari