
Sada je šef Toyote, Akio Toyoda, poznat po svom čvrstom stavu o strategiji više vrsta energije i skepsi o električnim automobilima, još jednom objasnio zašto Toyota nije sledila konkurente u svojim naporima za elektrifikacijom.
U nedavnom intervjuu za Automotive News, Toyoda je rekao: „Kada je izraz ugljenična neutralnost postao popularan, kao kompanija rekli smo da je naš neprijatelj ugljenik. Moramo se fokusirati na ono što možemo odmah učiniti da bismo smanjili CO2. To je osnova naše odluke. To se nije promenilo i neće se promeniti. Prodali smo oko 27 miliona hibrida. Ti hibridi imali su isti uticaj kao 9 miliona električnih auta na putevima. Ali da smo proizveli 9 miliona električnih auta u Japanu, to bi u stvari povećalo emisije ugljenika, a ne bi ih smanjilo. To je zato što se Japan oslanja na termoelektrane za električnu energiju.“
Iako predsednik Toyote nije detaljnije objasnio matematiku koja stoji iza tih brojki, očigledno je želeo da pokaže da električna vozila nisu čarobno rešenje za klimatsku krizu. Naravno, električna vozila na baterije nude nulte emisije izduvnih gasova, ali to je samo deo jednačine, navodi Jutarnji.hr.
Uticaj proizvodnje električnih vozila na okolinu i proizvodnje električne energije za njihovo punjenje su važni faktori koje mnogi zanemaruju kada razmišljaju o električnim autima.
Toyotini duboki koreni u razvoju hibrida sežu do originalnog Priusa 1997. godine. Od tada su hibridi postali glavni deo globalne prodaje kompanije. Danas se hibridne varijante nude u gotovo svakoj Toyotinoj liniji modela. Potražnja je posebno jaka na tržištima poput Evrope i Severne Amerike, gde se hibridi često smatraju praktičnim korakom prema elektrifikaciji s manje briga.
Toyodin višestruki pristup uključuje više od samih hibrida. On takođe podržava plug-in hibride, vozila na vodonikove gorivne ćelije, električna vozila na baterije, pa čak i motore s unutrašnjim sagorevanjem pokretane sintetičkim gorivima. „Treba da razmotrimo sve mogućnosti i radimo u svim smerovima“, rekao je Toyoda. „Kao kompanija, veoma smo dosledni u tome da se borimo protiv CO2.“
Ovo nije nova Toyodina retorika. Prošle godine je dospeo na naslovne strane sugerišući da će čak i dugoročno gledano potpuno električna vozila činiti maksimalno 30 posto globalne prodaje. Takođe je upozorio da bi nagli prelazak na električna vozila mogao da ugrozi 5,5 miliona japanskih radnih mesta.
Izvor: Jutarnji.hr / Automotive News
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Toyota