
Poslednja Fordova Fiesta je stigla na tržište u julu 2023. godine, a od tada je mesto kompaktnog hečbeka u evropskoj ponudi američkog brenda upražnjeno, podseća Klix.ba.
Martin Sander, Volkswagenov šef marketinga i nekadašnji visoki zvaničnik Forda u Evropi, opisao je saradnju dve kompanije na električnim modelima kao "veoma, veoma, veoma uspešnu". On nije odbacio mogućnost novih zajedničkih projekata u budućnosti, a to bi moglo značiti dolazak nove generacije Fieste na MEB Entry platformi, koja će činiti bazu budućih Volkswagenovih modela ID.1 i ID.2.
Električna Fiesta bi imala domet do 450 kilometara te bi podržavala brzo punjenje snagom od 125 kW.
Ford ima i vlastitu platformu za električna vozila, koja se razvija u Kaliforniji. Ipak, ova platforma je navodno više namenjena pick-up vozilima srednje veličine, a ne kompaktnim automobilima poput Fieste.
Sam Ford nije komentarisao mogućnost proizvodnje novog električnog hečbeka početnog nivoa, ali Auto Express spekuliše da je takav projekat zamisliv. Ford kaže da je „uveren u svoju sposobnost da se takmiči u pravim segmentima“, tako da ako vidi potencijal sa električnim hečbekom, možda bi bilo mudro da ga nastavi.
Strategija kompanije Ford biće jasnija u narednim mesecima. U avgustu prošle godine je brend obećao da će otkriti planove o elektrifikaciji, tehnologiji i investicijama.
U međuvremenu se završava životni ciklus još jednog Fordovog modela, a to je Focus. Proizvodnja ovog modela će biti okončana u novembru, dok se nova generacija ne očekuje u bliskoj budućnosti.
Izvor: Klix.ba / Autoexpress.co.uk / Carscoops.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford