
Novi propis, koji bi trebalo da stupi na snagu 1. jula 2025. godine, nalaže da baterije moraju da budu sposobne da izdrže termalne promene bez izazivanja požara ili eksplozije. To označava značajan korak kineskih vlasti u pružanju bezbednosti i pouzdanosti sistema, posebno u električnim vozilima.
Kina je 28. marta 2025. objavila novu verziju obaveznog nacionalnog standarda za bezbednost baterija (GB 38031-2025). Najznačajnije ažuriranje uključeno u novi standard je stroži test kojim baterije moraju da ostanu otporne na vatru i eksploziju, a dim ne sme da ugrozi putnike.
Ranija verzija je zahtevala samo signale upozorenja pre nego što dođe do požara ili eksplozije, navodi Jutarnji.hr.

Proizvođači baterija sada moraju proći strože bezbednosne testove da bi se uskladili s budućim standardom (GB 38031-2025). Prvi test procenjuje koliko dobro baterija može da izdrži udarce, dok drugi obezbeđuje da baterije ostanu bezbedne nakon 300 ciklusa brzog punjenja, piše InterestingEngineering.
CATL je na testiranje predao svoju Qilin bateriju koja dostiže gustinu energije do 255 Wh/kg, a kompanija navodi da baterija ima stabilnu nosivu strukturu i poboljšanu zaštitu od toplotnog udara.
Do februara 2025. godine, više od 18 miliona vozila širom sveta koristi CATL-ove baterije. Među njima, Qilin baterije su našle svoje mesto u modelima nekoliko velikih proizvođača automobila, uključujući Aito, Zeekr, Li Auto, Xiaomi, Neta, Avatr i Lotus.
Izvor: Jutarnji.hr / InterestingEngineering
Foto: Arhiva Autoblog.rs / CATL