
Primarni razlog većih emisija plug-in hibrida je težina automobila. Veća masa vodi do povećanog trošenja guma. To takođe vodi do većeg opterećenja kočnica i oslobađa više čestica iz guma i iz kočionih pločica. Brojke dolaze iz holandske statističke službe, CBS. Tamo su izmerili emisije čestica iz različitih tipova automobila u Holandiji. Rezultati su deo veće liste zagađenja iz saobraćaja. Međutim, u poslednjih deset godina ukupne emisije čestica iz automobila u Holandiji su se smanjile. Smanjenje je 16,3 posto, prema podacima CBS-a.
Kako prenosi Revija HAK, električni automobili emituju najmanje čestica prema merenjima. Oni su na 0,017 grama po kilometru. Benzinski automobili slede odmah nakon električnih automobila. Emituju 0,018 grama čestica po kilometru. To je samo nešto više od električnih automobila. Masa električnih automobila takođe igra ulogu u njihovim emisijama čestica. Holandska studija pokazuje da električni automobili emituju gotovo jednako štetnih čestica kao i benzinski automobili. Istraživači sa Univerziteta u Sautemptonu su ranije upozoravali upravo na to. Velika masa električnih automobila može dovesti do povećane emisije čestica iz guma i kočnica.
Važno je imati na umu celokupnu sliku uticaja automobila na okolinu. Izduvni gasovi iz dizelskih i benzinskih motora sadrže više od čestica. Emituju i druge štetne materije. To se, na primer, odnosi NOx i CO2. Emisije lebdećih čestica su samo jedan deo uticaja automobila na okolinu. Ukupni uticaj na okolinu bi zato i dalje mogao da bude veći za dizelske i benzinske automobile.
Izvor: Revijahak.hr / CBS
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mitsubishi