
Kako navodi britanski Autocar, ovo dolazi nakon više od mesec dana pregovora između britanskih i američkih zvaničnika nakon što je Tramp najavio sveobuhvatne uvozne carine na proizvode proizvedene u inostranstvu, uključujući carinu od 25% na nove automobile.
Detalja o novom sporazumu za sada nema puno, ali su SAD potvrdile da će se carina od 10% primenjivati na „100.000 automobila“, što sugeriše da će sve preko tog broja biti pogođeno višom stopom od 25%.
Prošle godine, Velika Britanija je poslala oko 102.000 automobila u SAD. SAD su drugo najveće izvozno tržište britanske automobilske industrije, posle EU. SAD su 2024. godine dobile 27% svih vozila proizvedenih u Velikoj Britaniji, što je činilo oko 9 milijardi funti godišnje.
Prošle godine je u SAD uvezeno oko osam miliona automobila, što je otprilike polovina ukupnog broja prodatih na tržištu. Većina je bila iz Meksika, Kanade, Nemačke i Japana.
Vest će ponuditi olakšanje proizvođačima automobila u Velikoj Britaniji, posebno JLR-u (Jaguar Lend Rover), koji SAD smatra svojim najvećim tržištem, pošto je tamo poslao 130.000 automobila u 2024. godini. Prošlog meseca je obustavio isporuke u SAD dok je radio na „rešavanju novih trgovinskih uslova“.
Mini će takođe pozdraviti vest, s obzirom na to da se Mini Cooper, koji je zabeležio skoro udvostručenje prodaje u SAD do sada ove godine, proizvodi u Oksfordu. Međutim, Countryman SUV se proizvodi u Nemačkoj, koja ostaje podložna carini od 25 odsto. Pregovori o carinama između EU (čiji je Nemačka član) i SAD su još uvek u toku.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs