home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BYD fabrika
 
Kineski proizvođač automobila BYD planira da do 2030. godine prodaje polovinu svojih vozila izvan Kine, oslanjajući se na ekspanziju u Evropi i Latinskoj Americi. Ovo bia svrstalo kinesku kompaniju među najveće svetske proizvođače automobila, rame uz rame s brendovima Toyota i Volkswagen.

Iako je BYD ostvario ogroman rast na domaćem tržištu zahvaljujući pristupačnim električnim i hibridnim modelima, ostaje isključen s američkog tržišta zbog visokih carina i ograničenja. Međutim, rukovodstvo kompanije veruje da može ponoviti kineski uspeh i u inostranstvu, prenosi Reuters.

Globalna prodaja vozila BYD naglo je porasla od manje od 430.000 automobila 2020. do nivoa blizu kompanija Ford i GM. U 2024. godini BYD je nadmašio Volkswagen i postao najprodavaniji brend u Kini. Takođe je na putu da prestigne Teslu po broju prodatih električnih vozila.

Kompanija ulaže u fabrike širom sveta, u Mađarskoj, Turskoj, Tajlandu i Brazilu, šireći prisustvo na evropskom tržištu, gde je u prvom kvartalu 2025. prodata više od 37.000 vozila, uz udeo od 4,1 odsto na tržištu EV vozila.

Uspeh kompanije BYD izaziva zabrinutost kod konkurenata poput Tesle i Forda, dok inostrane vlade, posebno u EU i SAD, pokušavaju da zaštite domaće proizvođače uvođenjem tarifa i ograničenja na kineske automobile i tehnologije.

Iako su izazovi brojni, analitičari veruju da BYD ima realne šanse da ostvari cilj od 50 odsto prodaje van Kine, naročito ako nastavi da koristi svoju prednost u troškovima i brzini razvoja EV tehnologije. Međutim, konkurencija u Kini postaje sve žešća.

Izvor: Biznis.rs / Reuters

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD



čitanja : 234



Komentari