
Iako je BYD ostvario ogroman rast na domaćem tržištu zahvaljujući pristupačnim električnim i hibridnim modelima, ostaje isključen s američkog tržišta zbog visokih carina i ograničenja. Međutim, rukovodstvo kompanije veruje da može ponoviti kineski uspeh i u inostranstvu, prenosi Reuters.
Globalna prodaja vozila BYD naglo je porasla od manje od 430.000 automobila 2020. do nivoa blizu kompanija Ford i GM. U 2024. godini BYD je nadmašio Volkswagen i postao najprodavaniji brend u Kini. Takođe je na putu da prestigne Teslu po broju prodatih električnih vozila.
Kompanija ulaže u fabrike širom sveta, u Mađarskoj, Turskoj, Tajlandu i Brazilu, šireći prisustvo na evropskom tržištu, gde je u prvom kvartalu 2025. prodata više od 37.000 vozila, uz udeo od 4,1 odsto na tržištu EV vozila.
Uspeh kompanije BYD izaziva zabrinutost kod konkurenata poput Tesle i Forda, dok inostrane vlade, posebno u EU i SAD, pokušavaju da zaštite domaće proizvođače uvođenjem tarifa i ograničenja na kineske automobile i tehnologije.
Iako su izazovi brojni, analitičari veruju da BYD ima realne šanse da ostvari cilj od 50 odsto prodaje van Kine, naročito ako nastavi da koristi svoju prednost u troškovima i brzini razvoja EV tehnologije. Međutim, konkurencija u Kini postaje sve žešća.
Izvor: Biznis.rs / Reuters
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD