
“Posle pažljive analize efikasnosti investicije, doneta je odluka o otkazivanju izgradnje nove fabrike LFP baterija u gradu Kitakjušu, u prefekturi Fukuoka,” navodi se u saopštenju kompanije koje prenosi Rojters.
Projekat, najavljen u januaru ove godine, trebalo je da započne sa isporukama baterija za EV 2028. godine i otvori oko 500 radnih mesta, uz podršku japanske vlade kroz subvenciju od 55,7 milijardi jena.
Nissan, istovremeno, prema pisanju dnevnog lista “Nikkei”, planira da ponudi prevremeno penzionisanje za nekoliko stotina administrativnih radnika u Japanu, što za firmu predstavlja prvi talas smanjenja kadrova na domaćem tržištu od 2007. godine.
Nova strategija je usledila nakon imenovanja Ivana Espinoze za novog izvršnog direktora Nissana, koji je na toj poziciji zamenio Makoto Učidu.
Očekuje se da će Nissan sprovesti duboke rezove koji uključuju otpuštanje 9.000 zaposlenih i smanjenje proizvodnih kapaciteta za 20 odsto na globalnom nivou.
Kompanija je prošlog meseca najavila očekivani rekordni neto gubitak od 700 do 750 milijardi jena (4,8 do 5,14 milijardi dolara) za fiskalnu godinu koja se završila u martu, pretežno usled otpisivanja imovine. Detalji o poslovnim rezultatima za fiskalnu 2024/25. godinu i daljim merama oporavka biće predstavljeni u utorak sledeće nedelje kada Nissan objavi kompletan finansijski izveštaj, dodaje britanska agencija.
Izvor: Capital.ba / Bankar.me
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Nissan