
Kako navodi Autonet.hr, uputstvo se odnosi na radnike koji su plaćeni po satu, a koji su obavešteni da mogu da koriste plaćeni odmor ili da dođu na čišćenje i obuku, ali neće morati da rade na stvarnim proizvodnim linijama. To je nastavak niza pauzi i usporavanja proizvodnje i nestandardnih radnih rasporeda koje radnici doživljavaju od februara ove godine. Ova odluka označava značajan odmak od prakse prethodnih godina kada su proizvodne linije radile u ovo doba bez prestanka.
Prodaja u slobodnom padu
Teslina odluka se čini direktno povezana sa zabrinjavajućim podacima o prodaji iz prvog tromesečja, zabeležen je pad isporuka vozila od 13% u odnosu na isti period prethodne godine, stvarajući sve veće zalihe koje uprava sada nastoji da reši kroz prilagođavanje proizvodnje.
Uprkos tome što je već smanjila proizvodnju za približno 100.000 jedinica u poređenju s prethodnim tromesečjem, kompanija je još uvek proizvela gotovo 26.000 vozila više nego što ih je isporučila u prvom tromesečju 2025. Ovaj odnos između proizvodnog kapaciteta i tržišne potražnje je stvorio pritisak na zalihe koji Tesla sada pokušava da ublaži. Ovi problemi se čine posebno izraženi za model Cybertruck.
Cybertruck ne prolazi na tržištu
Proizvodna linija Cybertrucka je naišla na specifične probleme s potražnjom, s izveštajima koji ukazuju na više od 10.000 neprodatih vozila. Do marta 2025. je isporučeno manje od 50.000 Cybertruckova, što je ispod ranijih projekcija. U očiglednom naporu da reši ovaj manjak, kompanija je kontaktirala one koji su rezervisali vozilo da bi pretvorili svoje rezervacije u narudžbine. Za etabliraniji Model Y, Tesla primenjuje alternativne strategije za podasticanje potražnje, uključujući uvođenje popusta i izdavanje pristupačnije varijante.
Porazni finansijski pokazatelji
Teslina odluka se sigurno bazira na brojkama iz finansijskih izveštaja koji ne idu u prilog kompaniji. U poslednjem kvartalu neto dobit kompanije je pala za čak 71%, dostigavši samo 409 miliona dolara. U istom periodu, prihodi od prodaje automobila – srž Teslinog poslovanja – skliznuli su za 20%, odnosno na 14 milijardi dolara.
Berza brzo reaguje na takve vesti. Teslina deonica od početka godine beleži pad više od 21%, što jasno odražava sve veću skepsu tržišta prema mogućnostima kompanije da održi dosadašnji tempo rasta i profitabilnost. Analitičari sve češće postavljaju pitanje da li se proizvođač električnih vozila može uspešno nositi s pojačanom konkurencijom koja preti iz svih smerova.
Radnici na udaru promena
Pauza u proizvodnji tokom Memorijalnog dana predstavlja samo jedan aspekt Teslinih prilagođavanja radne snage. Radnici u fabrici u Ostinu izveštavaju da su mogućnosti za prekovremeni rad značajno smanjene od februara, pri čemu uprava upozorava zaposlene da ne prekoračuju planirano radno vreme. Trigo, ugovorna kompanija koja posreduje s radnicima, nedavno je otpustila 50 zaposlenih u fabrici u Ostinu. Radnici izveštavaju da su tokom poslednjih meseci više puta ranije poslati kući.
Kompanija nije javno komentarisala odluku o produženju pauze za Memorijalni dan ili prilagođavanje proizvodnje.
Izvor: Autonet.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla