home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Autoput
 
Evropom se širi mora povećavanja maksimalne dozvoljene brzine na autoputu. Da li to ima smisla u eri smanjenja emisije štetnih materija?

Većina evropskih država već godinama imaju fiksno ograničenu maksimalnu brzinu na autoputu. Najniža maksimalna brzina na autoputu, od 100 km/h, ograničena je na Kopru i u Norveškoj. U Nemačkoj postoje deonice autoputeva, gde ne postoji ograničenje brzine, ali je to uslovno, jer je i dalje preporučena brzina 130 km/h. U većini evropskih zemalja, maksimalna brzina na autoputu ograničena je na 130 km/h, uključujući i Srbiju.

Ove godine je došlo do promena. Veće dozvoljene maksimalne brzine na autoputu, uvedene su u Češkoj Republici, između Tabora i Čeških Budejovica, gde je već sada moguće voziti do 150 km/h, a uskoro će biti dodato još deonica. Austrija se, takođe, sprema za uvođenje povećane maksimalne dozvoljene brzine na autoputu, koje bi takođe trebalo da iznosi 150 km/h. Buduća koalicija između FPÖ i ÖVP već je postigla dogovor po ovom pitanju. U Italiji takođe razmatraju povećanje maksimalne dozvoljene brzine na autoputu na 150 km/h, ali to će važiti samo na deonicama autputa sa tri kolovozne trake.

I Španija se pridružuje evropskim zemljama koje uvode liberalnije maksimalne brzine na autoputu. Na delu autoputa AP-7 maksimalna dozvoljena brzina već je povećana na 150 km/h, što je za 30 km/h više od ograničenja koje je u Španiji bilo ranije (120 km/h). Međutim, ovo nije povećanje koje će se primenjivati 24 sata dnevno, već u određenim vremenskim intervalima, u zavisnosti od vremenskih uslova i frekventnosti saobraćaja.

Povećanje maksimalne brzine na autoputevima je suprotno politici smanjenja emisija štetnih materija. S jedne strane, Evropska unija vrši pritisak na proizvođače automobila, da proizvode automobile sa manjom potrošnjom goriva i manjom emisijom CO2, kažnjavajući ih naknadom od čak 95 evra po prekoračenom gramu vrednosti CO2, a sa druge strane ublažavaju ograničenja brzine na autoputevima. Razlika u potrošnji goriva je do 25 %, u odnosu na to da li se automobil kreće brzinom od 120 ili 150 km/h. To je zbog aerodinamičkog otpora, koji raste sa kvadratom brzine, u ovom konretnom primeru za čak 56 %.

Izvor: Automagazin.rs

Foto: dpa



čitanja : 428



Komentari