home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW fabrika
 
Uprkos brojnim planovima štednje, u Volkswagenu još uvek ne uspevaju da povećaju profit.

Volkswagen Grupa je u prvom kvartalu ove godine zabeležila značajan pad neto dobiti. Pad iznosi čak 40.6 posto čime je dobit pala na 2.18  milijardi evra. Iako bi se moglo pomisliti da je uzrok daljnji pad prodaje, podaci govore drugačije. Prodaja je ove godine čak i porasla, i to za 1.4 posto na nivo od  2.13 miliona vozila.

Iako rast potražnje obično znači i bolje poslovne rezultate, u ovom slučaju situacija je paradoksalna. Naime, rast prodaje ide na račun električnih vozila, a na njima Volkswagen očigledno manje zarađuje. Elektrifikacija košta, a u slučaju Volkswagena operativna marža grupe je pala s 6 na samo 3.7%, navodi Index.hr.

Finansijski direktor i operativni direktor VW Grupe, Arno Antlic, otvoreno je priznao da uspeh električnih modela dolazi uz visoku cenu: “Ovaj tržišni uspeh naših električnih automobila stavlja pritisak na naše rezultate. Operativna marža od oko četiri posto jasno pokazuje da nas čeka još puno posla.”

Dodao je i da je ključno smanjiti troškove proizvodnje te povećati profitabilnost električnih vozila, posebno u kontekstu globalne ekonomske nestabilnosti.

Još 2023. godine Antlic je najavio da bi električni i benzinski/dizelski modeli mogli imati jednaku profitabilnost do 2025., ali taj cilj je sada pomeren na 2026. godinu. Ključnu ulogu u tome imaće novi modeli poput ID.2 i njegovog crossover derivata, koji bi trebalo da pariraju popularnosti i zaradi modela T-Cross. Očekuju se i njihove verzije pod markama Cupra i Škoda, sve u cenovnom rangu od 25.000 evra. Jeftiniji model ID.1 je planiran za 2027., s ciljanom cenom od 20.000 evra.

U Evropi je prodaja električnih modela VW Grupe u prvom kvartalu više nego udvostručena (+113%), dok je u SAD-u zabeležen rast od 51%. Svako deseto isporučeno vozilo u svetu bilo je električno, a u Zapadnoj Evropi narudžbine električnih modela su porasle čak 64% u odnosu na isti period lane. Električni automobili sada čine više od 20% svih narudžbina u tom delu Evrope, a Volkswagen je s udelom od 26% vodeći na tržištu električnih vozila.

Najprodavaniji električni modeli VW Grupe u 2025. godini:

    VW ID.4/ID.5 – 43.700 jedinica

    VW ID.3 – 28.100 jedinica

    Audi Q4 E-Tron/Q4 Sportback – 22.800 jedinica

    Škoda Enyaq/Enyaq Coupe – 20.200 jedinica

    VW ID.7/ID.7 Tourer – 19.100 jedinica

    Audi Q6 E-Tron/Q6 Sportback – 16.000 jedinica

    Porsche Macan (EV) – 14.200 jedinica

    VW ID. Buzz/Cargo – 12.700 jedinica

    Cupra Born – 11.000 jedinica

    Cupra Tavascan – 7.600 jedinica

Izvor: Index.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 231



Komentari