
Kako piše Bloomberg, nove carine na uvozne automobile i auto-delove primorale su američki General Motors da smanji svoju prognozu celogodišnjeg profita za čak pet milijardi dolara, dok se Ford priprema za godišnji pad od 1,5 milijardi dolara.
U isto vreme, Toyota beleži pad profita od 1,2 milijarde dolara za samo dva meseca.
Iako japanski proizvođač automobila nije dao zbir za celu 2025. godinu, projektovao je operativni prihod od 3,8 biliona jena (26,1 milijardu dolara) za fiskalnu godinu koja se završava u martu 2026. – daleko ispod 4,7 biliona jena koje su očekivali analitičari.
Dok je Toyota povećala lokalnu proizvodnju u SAD na više od polovine ukupne prodaje u zemlji, i dalje se oslanja na uvoz ključnih delova i modela vozila — u iznosu od oko 1,2 miliona automobila godišnje.
Tramp je prozvao japanskog proizvođača automobila tokom svog spornog govora na Dan oslobođenja 2. aprila. On se požalio na Toyotinih „milion automobila proizvedenih u inostranstvu“, a prodatih u SAD.
„Kada je reč o carinskim tarifama, detalji su i dalje neverovatno fluidni“, rekao je Toyotin glavni izvršni direktor Kođi Sato (Koji Sato) prošle nedelje nakon što je objavio najnovije finansijske rezultate. „Teško je preduzeti korake ili izmeriti njihov uticaj.“
S druge strane, Bloomberg prenosi da jedan neimenovani japanski proizvođač automobila trenutno gubi oko milion dolara po satu od tarifa, pozivajući se na proračun koji je napravio neidentifikovani izvršni direktor kompanije.
Izvor: Biznis.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Toyota