
Do nedavno je izgledalo da u nemačkom proizvođaču sve funkcioniše savršeno. SUV-ovi marke su bili veoma traženi, Kina je prštala od potencijala rasta, 911 je bio i ostaće čvrst oslonac, a elektrifikacija je na početku krenulo odlično s vrlo dobrom potražnjom za modelom Taycan. Međutim, za samo godinu-dve sve se promenilo. Porscheova dobit je naglo pala, a prognoze ne pokazuju znakove poboljšanja.
Kako navodi Jutarnji.hr, Porsche se sada suočava s velikim pritiskom na svim frontovima. Situacija u Kini je odjednom izuzetno neizvesna, visoke uvozne carine ugrožavaju poslovanje u SAD-u, a prodaja električnih automobila marke je naglo pala.

Prema Fabiju Hölscheru, analitičaru firme Warburg Research u Nemačkoj, Porsche je uveliko sam kriv za neuspeh. "Trenutne neuspehe na tržištu uveliko pogoršavaju Porscheovi vlastiti planovi", rekao je Hölscher za Automobilwoche. "Budući da je prihvatanje električnih vozila sporije od očekivanog, Porsche sada mora da potroši mnogo novca na razvoj dodatnih modela s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, a istovremeno da reaguje na situaciju u Americi i Kini te da se bavi električnim vozilima koja su već planirana".
Prema Hölscheru, Porsche je zato trebalo da bude manje ambiciozan u elektrifikaciji, a marka je od samog početka trebalo da se "kladi na dva konja" - benzin i struju. Prema analitičaru, marke poput BMW-a to zaista rade bolje.
Izvor: Jutarnji.hr / Automobilwoche
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Porsche