
Kako navodi Carscoops, već od 2026. godine, kompanija namerava da zameni ovo alfanumeričko brendiranje tradicionalnijim nazivima automobila. Iako su detalji još uvek oskudni, promena ima za cilj da reši rastuću zabunu na tržištu oko ovih oznaka.
Podbrend ID je lansiran 2017. godine konceptnom verzijom hečbeka ID.3, koji je kasnije postao prvi serijski model 2019. godine. Tokom godina, Volkswagen je proširio svoju ponudu, predstavljajući modele ID.4, ID.5 i ID.6 (ovaj potonji samo za Kinu), sedan ID.7 i miniven ID. Buzz. Brend je imao planove da dodatno proširi ID liniju gradskim automobilom ID.1 i superminijem ID.2 do 2027. godine, ali izgleda da se plan igre sada menja.
Martin Sander, član Upravnog odbora Volkswagena, zadužen za prodaju, marketing i postprodaju, otkrio je tokom intervjua za Auto und Wirtschaft da kompanija namerava da se vrati korišćenju konvencionalnih imena za svoja električna vozila. „Automobili će ponovo dobiti prava imena“, rekao je Sander. „To će postati očigledno kada lansiramo nove modele – ni ID.2all ni ID.Every1 koncepti neće nositi ova imena u proizvodnji.“
Iako Sander nije ulazio u detalje, Volkswagen je ranije nagovestio da bi ustaljene oznake mogle da se nađu u svetu električnih vozila. Na primer, budući ID.2, zakazan za lansiranje 2026. godine, mogao bi da usvoji ime Polo. U međuvremenu, ID.1, koji se očekuje 2027. godine, mogao bi da bude inspirisan prethodnim imenima poput Lupo, Fox ili Up!, ili čak da dobije potpuno novo ime.
Ranije ove godine, Kaj Grinic, član Upravnog odbora Volkswagena za tehnički razvoj, napomenuo je da će, počev od 2026. godine, modeli sa ID oznakom proći kroz značajno osvežavanje.
Volkswagen takođe radi na električnoj verziji Golfa, koja bi trebalo da stigne krajem decenije, zajedno sa električnim T-Roc SUV-om. Postoji velika šansa da će se poznata imena poput Passata i Tiguana na kraju koristiti za buduća električna vozila. Međutim, izazov za VW biće razlikovanje električnih vozila od njihovih pandana sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, koji će ostati u proizvodnji još nekoliko godina.
Kada je govorio o prodaji električnih vozila, Sander je izrazio samopouzdanje, rekavši: „Veoma smo zadovoljni potražnjom. Imamo veliki broj porudžbina za ID.3, a već prodajemo više ID.7 u Evropi nego Passata.“ Takođe je istakao ID. Buzz, napominjući da on „igra neverovatno važnu ulogu za brend, posebno u SAD.“
Sander je takođe istakao ambiciozne prodajne ciljeve, posebno za ID. 2all, za koji se očekuje da će biti lansiran u Evropi po početnoj ceni od 25.000 evra. „Sa serijskom verzijom ID. 2all, ulazimo u potpuno drugačiji cenovni raspon“, rekao je Sander.

Projekcije su da će ID. Every1, zakazan za 2027. godinu, početi sa još pristupačnijom cenom od oko 20.000 evra. Zahvaljujući padu troškova baterija i merama smanjenja troškova, ova cena je moguća.
„Sve u vezi sa troškovima se pažljivo ispituje“, naglasio je Sander, napominjući da će VW iskoristiti nove metode proizvodnje da bi osigurao da je vozilo profitabilno od samog početka. Prema Sanderovim rečima, ciljna cena gradskog električnog vozila koji će se proizvoditi u Portugalu biće omogućena zahvaljujući padu troškova baterija i opsežnim merama smanjenja troškova: „Sve u vezi sa troškovima se pažljivo ispituje. Moramo da učinimo sve što je potrebno i koristićemo nove metode proizvodnje. Sve što sada promenimo dovešće nas do tačke u kojoj će automobil biti profitabilan. Čitava kompanija će imati koristi od onoga što naučimo iz ovog vozila. Ne možete graditi ovakav projekat na nadi – umesto toga, oslanjamo se na čvrste brojke uspeha i planove.“
Sander je takođe uveren da će električna vozila nadmašiti motore sa unutrašnjim sagorevanjem, navodeći da je VW „ubeđen da će elektromobilnost prevladati jer su električni automobili bolji proizvod“.
On se dotakao i konkurentskog okruženja u Kini, gde se VW električna vozila, poput ID.7, suočavaju sa pritiskom konkurenata sa nižim cenama. Uprkos teškim tržišnim uslovima, kompanija je fokusirana na dugoročni rast. „Ne jurimo tržišni udeo“, rekao je Sander, „već ulažemo u naše dugoročne strateške ciljeve.“
„Tržište električnih automobila u Kini je izuzetno konkurentno po ceni; čak i nove modele ponekad lansiraju konkurenti sa velikim popustima“, rekao je Sander. „Ovo takođe predstavlja izazov za ID.7, koji je bio toliko uspešan na drugim tržištima. Međutim, u ovom teškom okruženju, ne fokusiramo se na kratkoročni tržišni uspeh, već težimo održivom planu rasta.“
VW ima za cilj da ojača svoju poziciju u Kini počev od 2026. godine novom generacijom električnih automobila specifičnih za to tržište. „Mi smo jasni lider na tržištu u Kini u još uvek veoma profitabilnom segmentu vozila sa motorima sa sagorevanjem“, dodao je Sander. Kao deo svoje strategije, VW postepeno hibridizuje svoj portfolio, pozicionirajući se da predvodi prelazak na elektrifikovana vozila u regionu.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs