home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Nissan Frontier
 
Nissan razmatra planove za zatvaranje dve fabrike automobila u Japanu i fabrika u inostranstvu, uključujući i one u Meksiku, rekli su izvori u subotu, kao deo plana smanjenja troškova koji je kompanija najavila ranije ove nedelje.

Proizvođač automobila razmatra zatvaranje japanske fabrike Oppama, gde je Nissan započeo proizvodnju 1961., i fabrike Shonan kojom upravlja Nissan Shatai, u kojoj Nissan ima 50%-tni udeo, rekli su izvori Reutersa, što bi mu ostavilo samo tri fabrike za montažu vozila u Japanu.

U inostranstvu, Nissan razmatra prekid proizvodnje u fabrikama u Južnoj Africi, Indiji i Argentini te smanjenje broja fabrika u Meksiku, rekao je jedan od izvora.

Treći najveći japanski proizvođač automobila je nedavno predstavio nova opsežna smanjenja troškova, rekavši da će smanjiti svoju radnu snagu za oko 15% i smanji proizvodne pogone na 10 sa 17 globalno, dok nastoji da sprovede preokret.

Novine Yomiuri, koje su prve pisale o mogućem zatvaranju fabrika Nissana u Japanu i inostranstvu, navode da se razmatraju dve fabrike u Meksiku.

Nissan je u izjavi saopštio da su izveštaji o potencijalnom zatvaranju određenih fabrika spekulativni i da se ne baziraju na zvaničnim informacijama kompanije.

„U ovom trenutku nećemo davati daljnje komentare o ovom pitanju“, rekao je Nissan u izjavi. „Posvećeni smo održavanju transparentnosti i komuniciraćemo sve relevantne novosti prema potrebi.“

Agresivniji koraci preokreta koje je predstavio novi izvršni direktor Ivan Espinosa označavaju oštar prekid s Nissanovom strategijom pod njegovim prethodnikom Makoto Uchidom, koji je imao velike nade u proširenje globalne proizvodnje i odbio je da zatvori domaće fabrike.

Prodaja proizvođača automobila u fiskalnoj 2024. godini je iznosila 3,3 miliona vozila, što je pad od 42% u odnosu na poslovnu godinu 2017.

U svojoj izjavi u subotu, Nissan je rekao da je prethodno najavio da će konsolidovati proizvodnju Nissan Frontier i Navara pickupova iz Meksika i Argentine u jedno proizvodno sedište centralizovano oko fabrike Civac u Meksiku.

Takođe je navedeno da je u martu objavljeno da će francuski partner u savezu Renault otkupiti njegov udeo u njihovom zajedničkom indijskom poslovanju, Renault Nissan Automotive India Private Ltd (RNAIPL).

Zatvaranje domaćih fabrika bilo bi prvo za Nissan od zatvaranja fabrike u Murayami 2001. godine.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Nissan

Nissanov šef priznao šta je pošlo po zlu

Prvi zadatak novog izvršnog direktora Nissana je početi s oporavkom posrnule kompanije. Zbog toga je već od početka počeo da donosi drastične odluke: ukidanje 20.000 radnih mesta, zatvaranje sedam fabrika, ukidanje šest platformi, smanjenje složenosti delova za 70 posto i zaustavljanje razvoja određenih modela. To su samo glavne tačke duge liste mera smanjenja troškova. Ali kako je japanski proizvođač automobila došao u ovakvo stanje, kada je još pre nekoliko godina sve izgledalo gotovo savršeno?

Govoreći na samitu Financial Timesa o budućnosti automobila, šef Nissana Ivan Espinosa je rekao da su se prvi problemi pojavili pre otprilike deset godina kada je Nissan postavio previše optimističan cilj prodaje osam miliona vozila godišnje. To je daleko od onoga gde je kompanija sada. Isporuke su iznosile samo 3,3 miliona auta u japanskoj fiskalnoj godini 2024., koja je započela 1. aprila 2024., a završila 31. marta ove godine, navodi Jutarnji.hr.

Motor Trend citira Espinosu, navodeći da je Nissan uložio mnogo novca u povećanje proizvodnih kapaciteta i proširenje radne snage da bi ostvario ono što se pokazalo kao megalomanski prodajni cilj. Ti planovi su napravljeni pod Carlosom Ghosnom, istim čovekom koji je nedavno opisao Nissan kao kompaniju koja je u "očajnoj situaciji", okrivljujući menadžerski tim, koji ga je nasledio, za sporo delovanje.

Nissanov novi šef tvrdi da se „bazni problem“ produbio tokom godina jer „niko do sada nije ništa učinio da to reši“. Nove mere objavljene ove nedelje su deo „Re:Nissan“ plana za smanjenje troškova, nakon što je kompanija u poslednjoj fiskalnoj godini objavila gubitak od 4 milijarde evra.

„Dozvolite mi da počnem objašnjavajući zašto smo ovde. Ovo se nije dogodilo u poslednjih nekoliko godina. Radi se više o problemu koji je verovatno počeo 2015. godine, kada je uprava mislila da ova kompanija može da dostigne godišnju globalnu prodaju vozila od oko osam miliona. Bilo je velikih ulaganja i u smislu planiranog kapaciteta i u ljudske resurse, ali stvarnost je danas da radimo na otprilike polovini tog obima. I niko do sada nije ništa učinio da to popravi“, rekao je Ivan Espinosa.

Na pitanje da li Nissan ima ono što je potrebno za oporavak, odgovorio je: „Vrlo smo uvereni u plan i guraćemo ga napred.“ Strategija smanjenja troškova takođe uključuje jačanje veza s Renaultom i Mitsubishijem. Nissan takođe uže sarađuje sa svojim kineskim saveznikom Dongfengom i ne isključuje mogućnost da Dengfengu dozvoli proizvodnju automobila u Nissanovoj fabrici u Sanderlandu. Nedovoljno iskorišćena fabrika u Velikoj Britaniji nije među sedam lokacija koje bi trebalo da se zatvore.

Ipak, smanjenje troškova i stvaranje saveza neće biti dovoljno za spas Nissana. Potrebni su mu novi proizvodi i oni su na putu. U Evropu stiže sledeća generacija Micre koja će biti prerađeni Renault 5, a pridružiće joj se električni Juke i Qashqai opremljen E-Power sistemom sledeće generacije. U Japanu će Nissan predstaviti novi kei auto, veliki kombi sledeće generacije s E-Power pogonom i potpuno novi Skyline. Planirano je i više novih proizvoda za Indiju, Okeaniju, Afriku i Latinsku Ameriku. Najviše novosti se očekuje za Severnu Ameriku. Tamo je planirano više od 10 novih modela, počev od novog Leafa, Sentre sledeće generacije i plug-in hibridnog Roguea (X-Trail u Evropi) baziranog na Mitsubishi Outlanderu.

Izvor: Jutarnji.hr / Motor1.com



čitanja : 303



Komentari