home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Renault Clio

Izvršni direktor Renaulta Luka de Meo je pozvao Evropsku uniju da usvoji povoljnija pravila za male automobile, upozoravajući da bi pad profitabilnosti malih automobila mogao da prisili kompanije na zatvaranje fabrika.

U zajedničkom intervjuu za francuske novine Le Figaro, šef Stellantisa Džon Elkan i Luka de Meo su dodali da bi Francuska, Italija i Španija trebalo da predvode napore jer je potražnja za manjim, pristupačnijim automobilima najveća u tim zemljama. Nisu dali detalje o pravilima koje bi želeli da se primenjuju na male automobile, piše Jutarnji.hr.

„Tražimo diferenciranu regulaciju za manje automobile. Previše je pravila osmišljenih za veće i skuplje automobile, što znači da ne možemo proizvoditi manje automobile u prihvatljivim uslovima profitabilnosti“, rekao je de Meo.

Dodao je da su Renault i Stellantis, koji u Evropi imaju zajednički tržišni udeo od 30 posto, pre svega usmereni na proizvodnju pristupačnih automobila u Evropi, za evropske potrošače. Ali proizvođači premium automobila, poput nemačkog BMW-a, Mercedesa i neke marke Volkswagena, više su usmereni na izvoz, tvrdi de Meo.

"Za njih je Evropa važna, ali njihov prioritet je izvoz. Poslednjih 20 godina njihova logika je diktirala tržišne propise. Rezultat je da evropska pravila znače da su naši automobili sve složeniji, sve teži, sve skuplji i većina ljudi jednostavno više ne može da si ih priušti", rekao je izvršni direktor Renaulta.

Fiat 500 Hybrid

Elkan je, naglašavajući da je prodaja automobila u EU na katastrofalnim nivoima, rekao da su posebni propisi za manje automobile "strateško" pitanje. „Ovim tempom, ako se smer ne promeni, moraćemo doneti neke bolne odluke za našu proizvodnu bazu u sledeće tri godine“, rekao je Elkan.

Uprkos izveštajima koji ukazuju na potencijalno spajanje, ove kompanije ne žele da udruže snage. Džon Elkan kratko kaže: „Ne razgovaramo ni o kakvom spajanju.“

Potencijalno spajanje između Stellantisa i Renaulta bi bilo dodatno zakomplikovano postojećim vezama Renaulta sa Nissanom i Mitsubishijem. Pošto Stellantis već ima pune ruke posla upravljajući velikim brojem svojih brendova, razumljivo je da je Elkan odbacio glasine o spajanju, navodi Motor1.

Izvor: Jutarnji.hr / Motor1.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault / Fiat



čitanja : 376



Komentari