home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mladi u saobraćaju
 
Pogledi generacija Z i Y na temu mobilnosti su se promenili u odnosu na postojeću praksu. Njima više nije važno posedovati vozilo, jer novi modeli transporta, ali i finansiranja otvaraju mogućnosti za fleksibilno i nezavisno korišćenje istog bez preuzimanja dugoročnih obaveza.

Vožnja kod mladih ljudi često se povezuje s fleksibilnošću i slobodom. Aspekti poput nezavisnosti i održivosti takođe igraju važnu ulogu za mnoge od njih, dok vlasništvo igra manje važnu ulogu.

Ove nove vrednosti menjaju način na koji se automobili finansiraju, koriste i percipiraju u svojoj funkciji. Dalje, generacije Z i Y su digitalno upućene i često, na primer, dogovaraju finansiranje vozila putem interneta, piše Klix.ba.

Hyundai ET

Tradicionalna prodaja automobila, bilo da se plaća gotovinom ili finansira dugoročnim kreditom, dostiže svoje granice za mnoge mlade ljude i postaje sve manje atraktivna za ovu grupu. Visoki troškovi nabavke, dugi ugovorni rokovi i amortizacija novog automobila teško se integrišu sa načinom života koji karakteriše visoka profesionalna fleksibilnost i geografska nezavisnost - čak i do dužih boravaka u inostranstvu. Posedovanje automobila, vezano za fiksne ekonomske strukture, može se percipirati više kao teret nego kao sloboda.

Kod novih generacija dostupni su alternativni modeli mobilnosti poput deljenja automobila, modela pretplate ili modernih opcija finansiranja. Pitanja o trajanju ugovora, otkaznim rokovima i fleksibilnim prilagođavanjima ugovora koja omogućavaju nagle promene životnih okolnosti postaju sve važnija. Pitanja o ukupnim troškovima i uključenim uslugama takođe postaju bitna.

Mini City

Paralelno s rastućom potražnjom za što fleksibilnijim finansiranjem vlastitog vozila, raste i interes za deljenu mobilnost. Generacije Z i Y doživljavaju ponude za deljenje automobila, modele najma i slične platforme kao atraktivne alternative posedovanju vozila.

Istovremeno, digitalni i pristupačan pristup individualnoj mobilnosti na zahtev bez preterano strogih obaveza često zamenjuje želju za vlastitim automobilom. Transparentnost troškova je takođe ključni aspekt za mlade ljude.

Oni koji se vide u automobilima imaju sve češće jedan izbor. Krajnji iznos mesečne rate sa svim uključenim troškovima dugoročnog najma je važniji od posedovanja vozila. Korišćenje uz ugovoreni period i godišnju kilometražu sve više nude i auto kuće u varijanti operativnog lizinga.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Opel / Hyundai / Mini



čitanja : 96



Komentari