
Volvo Cars će morati da prebaci deo troškova novih carina na svoje američke kupce, najavio je u petak izvršni direktor Hakan Samuelson.
Američke carine od 50 posto na evropske proizvode stupuje na snagu 1. juna, što posebno pogađa automobilsku industriju, navodi Autonet.hr.
Izvršni direktor Hakan Samuelson upozorava da bi nova carinska politika mogla da potpuno blokira uvoz njihovog električnog modela EX30 na američko tržište. Ovaj švedski proizvođač, koji je u vlasništvu kineske kompanije Geely, već je jednom morao da prilagodi proizvodnju – EX30 su nedavno počeli da proizvode u belgijskom Gentu da bi izbegli EU carine na kineske električne automobile.
Promene su već poskupele vozilo. EX30 je trebalo da košta 35.000 dolara, a sada se u Americi prodaje za 46.195 dolara. Američko tržište čini 16 posto Volvoove globalne prodaje, što čini carinske udarce posebno bolnima za kompaniju.
Volvo pokušava da smanji zavisnost o uvozu proširenjem proizvodnje u svojoj fabrici u Čarlstonu u Južnoj Karolini, gde trenutno sklapaju model EX90. Planiraju da dodaju novi model, verovatno srednje veliki hibrid, ali već su morali da smanje radnu snagu za pet posto zbog nestabilnih tržišnih uslova.
Samuelson ostaje umereno optimističan i nada se brzom sporazumu između EU-a i SAD-a. "Verujem da će uskoro biti postignut dogovor. Nije u interesu ni Evrope ni Amerike da se trgovina između njih prekine", rekao je za Reuters.
Analitičari su manje optimistični. Cox Automotive procenjuje da bi dugoročne carine mogle da poskupe automobile za američke kupce između pet i 15 posto, što bi dodatno opteretilo potrošače koji se već bore s visokim cenama.
Izvor: Autonet.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volvo