home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BYD Seagull
 
BYD Co. je u ponedeljak predvodio pad deonica kineskih električnih vozila u Hong Kongu, a investitori su analizirali drastično smanjenje cena automobilskog diva od čak 35% krajem prošle nedelje.

Deonice najprodavanije kineske marke automobila su pale za čak 8,3%, dok su konkurenti Li Auto Inc., Great Wall Motor Co. i Geely Automobile Holdings Ltd. pali za više od 5% zbog zabrinutosti investitora zbog intenziviranja konkurencije u sektoru.

BYD je ponudio popuste na 22 svoja električna i plug-in hibridna modela do kraja juna, rasplamsujući plamen obnovljenog cenovnog rata u celom sektoru. Dok je prodaja električnih vozila ukupno dostigla nove godišnje vrhunce, rast se usporava.

Da bi podstakli slabu potražnju potrošača - koju je pogoršala šira ekonomska kriza u Kini - proizvođači automobila na najvećem svetskom tržištu automobila su smanjili cene. Uprkos tome, nivo zaliha u prodajnim salonima je prošlog meseca dostigao 3,5 miliona automobila, odnosno 57 dana zaliha, što je najviše od decembra 2023., prema podacima koje je prošle nedelje podelilo Kinesko udruženje za putničke automobile.

Revizije koje sprovodi BYD uključuju smanjenje cene njegovog hatchbacka Seagull na 55.800 juana (7.780 dolara), što je smanjenje od 20% u odnosu na model koji je već bio najjeftiniji kod proizvođača automobila i koji je privukao globalnu pažnju svojom cenom ispod 10.000 dolara. Seal hibridna limuzina s dva motora je zabeležila najveće smanjenje cene od 34%, odnosno za 53.000 juana na 102.800 juana.

Poslednjih meseci BYD je pokušao da smanji zalihe starijih modela, uključujući one bez novih karakteristika pomoći vozaču - za koje je proizvođač automobila u februaru najavio da će biti besplatno dodare njegovim modelima. Promena nije prošla bez problema, što je dodatno naškodilo trgovcima s kojima posluje.

„Iako su neki od ovih popusta na snazi od aprila, zvanično saopštenje šalje snažan signal o tome koliko je krajnje tržište teško“, napisali su analitičari Morgan Stanleyja, uključujući Tima Hsiaoa.

Očekuje se da će najnovija smanjenja cena BYD-a imati domino efekat, jer konkurentski proizvođači automobila dodatno smanjuju svoje cene, dublje zarezujući u već tanke marže. Intenzivan pritisak na cene opterećuje profit mnogih proizvođača automobila, što dovodi do rastućih finansijskih gubitaka i konsolidacije industrije.

„Očekujemo da će konkurenti slediti BYD-ovo sniženje cena“, napisali su analitičari Citi Researcha, napominjući da je Chongqing Changan Automobile Co. tokom vikenda najavio popust od 25.000 juana za svoj model Deepal S07, dok je Zhejiang Leapmotor Technologies Ltd. prilagodio cene za svoj crossover C16 i SUV srednje veličine C11.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD

Kinezi tvrde da cenovni rat škodi njihovoj automobilskoj industriji

Dugotrajni cenovni rat škodi kineskoj autoindustriji, upozorio je šef Great Wall Motora (GMW) Wei Jianjun, istakavši da zbog konstantnog smanjivanja cena stradaju dobavljači, ali i bezbednost i kvalitet automobila.

"Automobilska industrija već ima svoj Evergrande, ali još nije propala", izjavio je Wei u petak u intervjuu za Sina Finance, aludirajući na kinesku građevinsku kompaniju s najvećom tržišnom kapitalizacijom na svetu koja se urušila pod teretom dugova i pokrenula krizu u kineskom sektoru nekretnina.

Pojedini "glavni proizvođači" automobila u Kini su previše truda uložili u povećanje tržišne kapitalizacije i podizanje cena deonica, objasnio je paralelu šef GMW-a, ne navodeći njihova imena.

Situacija u kineskoj industriji električnih automobila je trenutno veoma nezdrava s obzirom na velike gubitke i dugotrajni cenovni rat koji predstavlja teret za lanac snabdevanja, objasnio je Wei, jedan od najglasnijih i najdirektnijih šefova.

Zbog pritiska da se snize cene i kašnjenja s plaćanjem, dobavljači jedva preživljavaju, upozorio je Wei, optuživši proizvođače da štede na račun bezbednosti i pouzdanosti.

"Cena nekih proizvoda je pala u poslednjih nekoliko godina sa 220.000 juana na 120.000 juana. Kakav industrijski proizvod može pojeftiniti za 100.000 juana i da garantuije isti kvalitet? To je apsolutno nemoguće", rekao je Wei, ponovo ne navodeći imena.

U žestokom takmičenju za kupce, proizvođači automobila sada im nude besplatno i opremu za pomoć pri vožnji, napominje Reuters.

Državna komisija za planiranje je upozorila da žestoku konkurenciju u pojedinim sektorima treba ublažiti, istakavši da neke kompanije proizvode prodaju po ceni manjoj od troškova proizvodnje, remeteći ravnopravno tržišno takmičenje. Takvi postupci mogli bi da rezultiraju "korektivnim merama", naglasili su.

Izvor: Hina / Index.hr



čitanja : 198



Komentari