
Kako navodi Motor1, problematični japanski proizvođač automobila je preselio svoju bazu iz Tokija u Jokohamu 2009. godine, nakon dve godine izgradnje. Smeštena u okrugu Minato-Mirai 21, zgrada se procenjuje na preko 100 milijardi jena, ili oko 700 miliona dolara, prema rečima lokalnog agenta za nekretnine.

Novi izveštaj Nikkei Asia tvrdi da se sedište nalazi na listi imovine koju Nissan namerava da proda do kraja marta 2026. Novoimenovani izvršni direktor kompanije, Ivan Espinosa, već je najavio predstojeću prodaju imovine, iako nije eksplicitno pomenuo kompleks. Nippon Hoso Kyokai (Japanska radiodifuzna korporacija), ili NHK, takođe tvrdi da je zgrada na listi za prodaju.
Čak i ako Nissan odluči da proda svoje globalno sedište, mogao bi da nastavi da koristi objekat tako što će ga iznajmiti od novog vlasnika. Ovo ne bi bilo bez presedana u automobilskoj industriji. McLaren je učinio isto pre nekoliko godina sa svojim sedištem u Vokingu putem ugovora o prodaji i lizingu da bi smanjio dug.
Prodaja sedišta bila bi još jedan Nissanov potez na rastućoj listi velikih poteza za smanjenje troškova, nakon gubitka od 4,5 milijardi dolara prošle godine. Nissan zatvara sedam fabrika, uključujući dve domaće lokacije: Opama i Šonan. Radna snaga će biti značajno smanjena, a 20.000 radnih mesta će biti ukinuto u narednim godinama.
Nissan čak zaustavlja razvoj određenih modela da bi smanjio troškove. Pored toga, šest platformi vozila se odbacuje, ostavljajući samo sedam u ponudi. Još jedan cilj je objedinjavanje više proizvoda smanjenjem složenosti delova za 70 procenata. Nakon neuspelog spajanja sa Hondom, Nissan sada pokušava da preživi sam.
Takođe, oko 3.000 zaposlenih u istraživanju i razvoju je preraspoređeno da rade na „inicijativama za smanjenje troškova“. Nissan takođe ima za cilj da ojača svoje partnerstvo sa Mitsubishijem da bi ubrzao razvoj novih proizvoda. U međuvremenu je već predstavljena nova Micra za Evropu bazirana na Renaultu 5.
Na kraju, Nissan će možda dozvoliti svom kineskom partneru - Dongfengu, da proizvodi automobile u nekim od njegovih nedovoljno iskorišćenih fabrika.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto: Nissan