
Prema novom izveštaju Rojtersa, japanska kompanija razmatra da uloži 41 milion funti za uspostavljanje nove linije u svojoj fabrici u Bernastonu (UK).
Fabrika već proizvodi standardni hečbek i karavan Corolle za tržišta Velike Britanije i kontinentalne Evrope. Nova linija bi joj omogućila da godišnje proizvede oko 10.000 primeraka GR Corolle za izvoz u SAD, navodi Rojters.
Rojters dodaje da Toyotina fabrika Motomačija u Japanu, odgovorna za proizvodnju GR Corolle, GR Yarisa i GR86, trenutno radi punim kapacitetima. Prošle godine je sklopila 25.000 automobila, od kojih je oko trećina bila Corolla.
Bernaston već ima spremnu zalihu karoserija i dodatne opreme za Corollu, što ga čini „prirodnim izborom“ za prilagođavanje dodatne proizvodnje GR modela, navodi Rojters, pozivajući se na izvor iz Toyote.
Kako navodi Autocar, iako plan za povećanje proizvodnje GR Corolle u Velikoj Britaniji nije bio podstaknut tarifama američkog predsednika Donalda Trampa, odluka svakako koristi Toyoti na tom frontu. SAD trenutno naplaćuju tarife od 25% na sve automobile uvezene u zemlju iz inostranstva, uključujući Japan. Međutim, Velika Britanija je nedavno pristala da pregovara o sporazumu kojim će se tarife za njen izvoz smanjiti na 10%, u okviru nacionalne kvote od 100.000 automobila. Konačni detalji tek treba da budu potvrđeni, ali trenutno bi Toyota morala da plaća manje tarife na GR Corrolle proizvedene u Velikoj Britaniji nego na one iz Japana.
Priča o proizvodnju u Velikoj Britaniji takođe daje težinu mogućnosti da bi GR Corolla – trenutno dostupna samo na nekoliko tržišta, uključujući SAD i Japan – mogla biti lansirana u Evropi. Toyota trenutno prodaje GR Yaris i GR Supru u Evropi, dok je GR86 ukinut na tom tržištu (uključujući i Veliku Britaniju) zbog bezbednosnih propisa Evropske unije GSR2. Supra će uskoro uslediti.
Bez obzira na to, proizvodnja GR Corolle u Velikoj Britaniji bila bi dobrodošla vest za zaposlene u fabrici u Burnastonu, koja je prošle godine proizvela svoj petomilioniti automobil od otvaranja 1992. godine. Portparol Toyote je rekao za Autocar da kompanija trenutno ne može da komentariše izveštaj.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs