
Poznati kineski proizvođač baterijskih tehnologija CATL je krajem prošle godine predstavio nove standardizovane baterije iz serije Choco-Swap, kojima žele da postave temelje za novu paradigmu – onu u kojoj se električna vozila na punjačima ne bi više dugo punila, već bi u veoma kratkom vremenu mogla da zamene praznu bateriju za punu i nastavila dalje s vožnjom. Takva zamena bi mogla da se obavi za samo 100 sekundi, odnosno nešto duže od minut i po, piše Autonet.hr.
Sada je objavljeno i da je, takođe u Kini, proizvedeno prvih 1.000 automobila koji podržavaju tu tehnologiju. Za njih je zaslužan Changan Automobile, čiji model Oshan 520 je prvi s ugrađenim CATL-ovim Choco-SEB baterijama. To je klasični gradski sedan, namenjen primarno taksi službama, a na puteve će izaći prvo u gradu Čongkingu.

Tamo su već izgrađene 34 stanice za brzu zamenu praznih baterija punima, a do kraja godine CATL planira da širom zemlje, u 31 gradu, instalira čak 1.000 takvih stanica. Potpisali su ugovore o saradnji i s nizom proizvođača, među kojima su GAC, Chery, Nio, SAIC, FAW i BAIC, gde će oni proizvoditi automobile kompatibilne sa sistemom Choco-Swap.
Jedna stanica za zamenu baterija biće u stanju da dnevno (u 24 sata) obavi čak 822 brze zamene. Oshan 520 ima relativno skromnu bateriju od 56 kWh, koja nudi domet do 515 km, a prodaje se po početnoj ceni nešto višoj od 21.000 evra. Taksi prevoznike misle privući činjenicom da je vožnja na struju jeftinija, a zamena baterije u Choco-Swap stanici je brža od punjenja klasičnog automobila gorivom.
Izvor: Autonet.hr
Foto: Changan / CATL